میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

دستگیری باند بزرگ صدور ویزای تقلبی در ازمیر

پلیس ترکیه یک باند کلاهبرداری را که با ایجاد پلتفرم‌های جعلی درخواست ویزا بیش از ۱۰۰ میلیون لیر از حدود ۲ هزار نفر گرفته بودند در ازمیر بازداشت کرد. ۷۵ مظنون در رابطه با این پرونده بازداشت شدند.

تبلیغ در عصر ترکیه

در تاریخ ۲۸ جولای پلیس اعلام کرده است که در میان قربانیان این کلاهبرداری بزرگ، دانشجویانی که قصد داشتند تحت برنامه تبادل دانشجویی اراسموس برای تحصیل به خارج از کشور برونـد وجـود دارند.

به گزارش روزنامه حریت بازماندگان زلزله ۶ فوریه که درصدد سفر به سوی بستگان خود در دیگر کشورها بودند نیز از دیگر قربانیان این کلاهبرداران بوده اند.

بر اساس گزارش پلیس تاکنون ۲۰۱۲ نفر در رابطه با این پرونده شکایت کرده‌اند. ۷۵ مظنون این کلاهبرداری در ۷ استان کشور دستگیر شده‌اند. به گفته پلیس مظنونان با ایجاد سایت‌های جعلی از افرادی که درخواست ویزای دیگر کشورها را داشتند کلاهبرداری می‌کردند کلاهبرداران کاری کرده بودند که وب سایت‌های متعلق به آنها در موتورهای جستجو جزو نخستین موارد باشد.

در نتیجه تحقیقات مشخص شد که پول‌های اخذ شده از قربانیان به چند شیوه استفاده شده است؛ تبدیل به ارز تبدیل به طلا، جابجایی از طرف اشخاص ثالث و خرید خودروهای لوکس طی آخرین اعلام پلیس از مجموع ۷۵ متهم این پرونده ۲۵ نفر بازداشت و سایرین با نظارت قضایی آزاد شدند.

منبع
ایرانیان ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا