میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژهسیاست

خوشحالی خاخام ارشد دولتی اسرائیل از زلزله ترکیه: عدالت الهی بود!

تبلیغ در عصر ترکیه

خاخام ارشد دولتی اسرائیل با خرسندی از وقوع زلزله در ترکیه و سوریه، مدعی شد که این زمین لرزه مرگبارف “عدالت الهی” بوده است!

به گزارش عضر ترکیه، “صفد شموئل الیاهو” طی مقاله ای نفرت پراکنانه در “اولام کاتان” که یک هفته نامه محبوب محافظه کار راست مذهبی است زلزله ترکیه و سوریه را با غرق شدن مصریانی که در تعقیب حضرت موسی (ع) بودند مقایسه کرد و نوشت: «شکی نیست کسانی که غرق شدن مصری‌ها را در دریا می‌دیدند و کل ماجرا را از ابتدا تا نمی دانستند برای آنها بسیار متأسف می‌شدند و سعی می‌کردند آنها را از غرق شدن نجات دهند، اما بنی‌اسرائیل آواز خواندند زیرا مصریان را می‌شناختند و می دانستند که غرق‌شدگان می‌خواهند برخی از آنها را بکشند و بقیه را به بردگی ببرند. آنها آواز خواندند زیرا می دانستند که عدالت الهی اجرا شده تا همه اشرار جهان ببینند و بترسند.

الیاهو با اشاره به زمین لرزه 7.8 ریشتری که دهها هزار کشته و مجروح در ترکیه و سوریه برجای گذاشته است گفت: “خداوند در حال قضاوت همه ملت های اطراف ما است که می خواستند چندین بار به سرزمین ما حمله کنند و ما را به دریا بریزند.”
وی مدعی شد که این اتفاق در آینده برای بقیه دشمنان اسرائیل خواهد افتاد!

این خاخام نژادپرست، از دوستان بسیار نزدیک وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو است.

سخنان تنفرآمیز این خاخام،، با مخالفت های بسیاری از علمای یهودی مواجه شده است.

آبراهام استاو، یک خاخام برجسته یهودی گفت: «این موضوع تمام صبح مرا آزار داده است. این که در میان مناظر و خبرهای وحشتناک زلزله که اشک همه مردم جهان را جاری کرده است، ابراز خوشحالی کنیم، وحشتناک است.»

خاخام یهودا گیلاد هم نوشت: نظرات الیاهو را ارها و بارها خواندم و نمی توانم آن را باور کنم؛ چنین احساساتی با آموزه های تورات همخوانی ندارد.

ران لادر، رئیس کنگره جهانی یهودیان هم گفت که از اظهارات الیاهو “متحیر و متحیر” است و افزود: “برای من غیرقابل تصور است که یک انسان درباره مرگ دهها هزار انسان چنین بگوید، به ویژه آن که خود را به عنوان یک رهبر معنوی معرفی می کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا