میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

حدود 300 هزار مسافر کشتی کروز طی 5 ماهه امسال از ترکیه بازدید کردند

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که تعداد مسافران کشتی کروز طی 5 ماه نخست سال جاری به حدود 300 هزار نفر رسید.

تبلیغ در عصر ترکیه

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد مسافران کشتی کروز در بازه زمانی ژانویه تا مه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 114 درصد افزایش به 299 هزار نفر رسید.

اورال‌اوغلو بابیان اینکه ترکیه یکی از کشورهای پیشرو مقاصد گردشگری کروز است، گفت: در سه ماهه آخر سال 2021، با افتتاح بندر گالاتاپورت استانبول و حذف اقدامات کووید-19، گردشگری کروز بیش از پیش رشد کرده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در گردشگری کروز ادامه خواهد یافت و “قرن ترکیه” قرن گردشگری کروز خواهد بود. به ویژه با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های اخیر، گردشگری کروز همراه با ترکیه به رشد خود ادامه می‌دهد. با رشد روز به روز گردشگری کروز، ما به برداشت ثمره سرمایه‌گذاری‌های چندین ساله آغاز کرده‌ایم.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه ادامه داد: در پنج ماهه اول سال 2023 تعداد کشتی‌های کروز که در بنادر کشورمان پهلو گرفته‌اند،43.1 درصد و تعداد مسافران کروز نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 114 درصد افزایش یافته است.

اورال‌اوغلو تصریح کرد که میزبان 157 هزار و 940 مسافر کروز در بندر کوش‌آداسی، 67 هزار و 740 مسافر کروز در بندر گالاتاپورت، 3 هزار و 276 مسافر کروز در اسکله سارایبورنو و 14 هزار و 777 مسافر کروز در بندر آنتالیا، در این مدت بودیم.

بندر کوش‌آداسی با میزبانی 124 کشتی تبدیل به بندری شد که بیشترین کشتی‌های کروز در آن لنگر انداختند. بندر گالاتاپورت با 43 کشتی، بندر چشمه با 20 کشتی و اسکله سارایبورنو با 7 کشتی کوش‌آداسی را دنبال می‌کنند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا