میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

حدود 3.6 درصد از جمعیت جهان مهاجر هستند

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل حدود 3.6 درصد از جمعیت جهان در کشوری غیر از کشور یا منطقه محل تولد خود زندگی می‌کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

بر اساس آخرین گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، حدود 281 میلیون نفر که 3.6 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، مجبور شده‌اند تا در خارج از کشور یا منطقه محل تولد خود زندگی کنند.

به مناسبت 20 ژوئن، روز جهانی پناهندگان، آمار مهاجرت جهانی، مهاجران و پناهجویان را جمع‌آوری کرد.

بر اساس این گزارش، با افزوده شدن گرمایش زمین و بلایای زیست محیطی به علل شناخته شده مهاجرت مانند جنگ‌ها، درگیری‌های یخ زده، نابرابری درآمد و سوء مدیریت، تعداد افرادی که مجبور به ترک جغرافیای خود شده‌اند به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

طبق داده‌های منتشر شده توسط کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در سال گذشته، تقریباً 281 میلیون نفر یا 3.6 درصد از جمعیت جهان به دلایل مختلف در سال 2020 مجبور به مهاجرت به خارج از کشور یا منطقه محل تولد خود شده‌اند.

بنابراین 86.7 میلیون نفر به قاره اروپا شامل ترکیه، 85.6 میلیون نفر به قاره آسیا، 58.7 میلیون نفر به آمریکای شمالی، 25.4 میلیون نفر به قاره آفریقا، 14.8 میلیون نفر به آمریکای لاتین و منطقه کارائیب و 9.4 میلیون نفر به منطقه اقیانوسیه از جمله استرالیا مهاجرت کرده‌اند.

در این گزارش با اشاره به اینکه کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​میزبان 76 درصد پناهندگان جهان و سایر افراد نیازمند حمایت بین المللی هستند، تاکید شد که ترکیه با حدود 3.6 میلیون نفر میزبان بیشترین میزان پناهجویان در جهان است.

در این گزارش تاکید شده است که 52 درصد از کل پناهجویان و افرادی که نیاز به حمایت بین المللی در جهان دارند، سوری، اوکراینی و افغان تبار هستند.

منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا