میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ایران

جمعیت یوز ایرانی در “گردنه بطری” / حال “پیروز” همچنان وخیم است

تبلیغ در عصر ترکیه

صبح امروز اعلام شد که پیروز – توله یوز ایرانی – به بیمارستان منتقل شد.سازمان محیط زیست در خصوص این خبر اینگونه توضیح داده است:به دنبال یبوست مزمن و مشکلات گوارشی توله یوز نر پارک پردیسان (پیروز) با مشورتی که با کارشناسان داخلی و خارجی صورت گرفته شد این توله یوز در شامگاه جمعه ۵ اسفند ماه به بیمارستان دامپزشکی مرکزی، انتقال داده شد.

غلامرضا ابدالی-مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ساعتی بعد از انتشار خبر بستری شدن پیروز در بیمارستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا با اشاره به آخرین وضعیت سلامتی پیروز چنین گفت: متاسفانه وضعیت گوارشی پیروز دو شب پیش دچار مشکل شد و ما آن را به بیمارستان منتقل کردیم و این مشکل و مشکلات کلیه ای از قبل نیز در مورد پیروز وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز دوباره وضعیت سلامتی پیروز دچار مشکل شد و ما دوباره برای انجام آزمایشات لازم آن را به بیمارستان منتقل کردیم، افزود: از روزی که پیروز به دنیا آمد یک سری مشکلات به صورت مادرزادی در دستگاه گوارش و استخوان بندی دارد و همه اینها هر چند روز یکبار بروز می کند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: ما امیدواریم پیروز هرچه سریع تر روند درمان خود را طی کند و بهبود کامل برای او حاصل شود.

احتمالا جمعیت یوز در ایران وارد گردنه بطری شده است

ابدالی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان محیط زیست اطلاعات ژنتیکی جمعیت های یوز ایرانی را منتشر نمی کند و آیا این گونه وارد گردنه بطری ( یک مرحله پیش از انقراض گونه های ارزشمند در طبیعت) شده است یا خیر؟ گفت: این احتمال وجود دارد که جمعیت یوز در ایران وارد گردنه بطری شده باشد و هرچقدر هم که جمعیت یوز ایرانی افزایش یابد مشکلات ژنتیکی خواهد داشت زیرا همه افراد موجود حاصل درون آمیزی جمعیت های کوچک اولیه بوده است.

وی اضافه کرد: تمامی جمعیت هایی که تعداد آنها از یک حدی کمتر می شود دچار این آسیب ها می شوند و من این قول را به شما می دهم که همکاران ما در حوزه ژنتیک در سازمان محیط زیست حتما اطلاعات ژنتیکی پدر و مادر پیروز را در آینده نزدیک منتشر خواهند کرد

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا