میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

تورم 9 درصدی ماهیانه در استانبول

باران گرانی در استانبول مهمترین شهر ترکیه پایان ندارد و هر ماه کالا و خدمات گرانتر می شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

آمارها نشان می دهد ماه گذشته نرخ تورم ماهیانه در کلانشهر استانبول 8.8 درصد بود. بر همین اساس تورم سالیانه نیز حدود 74.17 درصد برآورد می شود.

به گزارش عصرترکیه به نقل از نشریه سوزجوی ترکیه ، تورم و گرانی به استانبول محدود نمی شود و  در کل ترکیه اساسی ترین مشکل مردم است. هم اکنون ترکیه بالاترین نرخ تورم را در اروپا دارد و از این نظر هشتم جهان است. بر اساس نرخهای رسمی تورم ترکیه 47.8 درصد است در حالیکه در اروپا بعد از ترکیه مجارستان با اختلاف بسیار زیاد تورم 17.6 درصدی را به نام خود ثبت کرده است.

بعد از مجارستان نیز صربستان ، اوکراین و مولداوی به ترتیب با 12.5 ، 11.3 و 10.8 درصد در جایگاههای بعدی بالاترین ارقام تورم در اروپا قرار دارند. اما در عرصه جهانی ونزوئلا ،لبنان و سوریه به ترتیب با 398 ، 252 و 139 درصد بالاترین تورمها را دارند و ترکیه در این فهرست جایگاه هشتم جهان را در اختیار دارد.

کارشناسان معتقدند رقم واقعی تورم در ترکیه بسیار بیشتر از 47 درصد است. در کنار این ارقام اخیرا تصاویری از زباله گردی شهروندان ترکیه نیز در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که حال و روز مردم این کشور را نشان می دهد.

در یکی از این تصاویر که به سرعت وایرال شد، در منطقه عمرانیه استانبول دو زن نیازمند از داخل سطل زباله گوجه  فرنگیهایی را که یکی از فروشگاههای زنجیره ای  به علت غیرقابل فروش بودن دور ریخته بود، جمع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا