میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

تماس های عجیب با فوریت های 112 در ترکیه: اجاقم خراب شده، درب زودپز من باز نمی‌شود

مرکز فوریت‌های 112 اولین جایی است که تماس‌های اورژانسی شهروندان را دریافت می‌کند و درخواست‌های آمبولانس، موارد مربوط به نظم عمومی و تصادفات رانندگی را به ارگان‌های مربوطه هدایت می‌کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

کارکنان مرکز فوریت‌های 112 که در اولین روز عید سعید فطر نیز به طور شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند، از تماس‌های غیرضروری که کار آنها را مختل می‌کند، گلایه دارند.

به گزارش عصر ترکیه، اردم Korkut، مسئول مرکز فوریت‌های 112 در آنکارا، می‌گوید: “ممکن است با درخواست‌هایی مانند “اجاقم خراب شده، می‌توانید بیایید و آن را تعمیر کنید؟” یا “درب زودپز من باز نمی‌شود، می‌توانید کمک کنید؟” مواجه شویم. این نوع تماس‌ها، مانع از پاسخگویی به موقع به تماس‌های واقعی اورژانسی می‌شود. برای ما هر ثانیه اهمیت دارد.”

در مرکز فوریت‌های 112 آنکارا، حدود 150 پرسنل برای گذراندن یک عید امن و آرام برای شهروندان، به طور فشرده کار می‌کنند.

این مرکز که با پلیس، اورژانس، ژاندارمری، آتش‌نشانی، AFAD و یگان‌های جنگلبانی همکاری می‌کند، در طول تعطیلات عید نیز به طور شبانه‌روزی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

مرکز فوریت‌های 112 اولین جایی است که تماس‌های اورژانسی شهروندان را دریافت می‌کند و درخواست‌های آمبولانس، موارد مربوط به نظم عمومی و تصادفات رانندگی را به ارگان‌های مربوطه هدایت می‌کند.

مسئول مرکز فوریت‌های 112، می‌گوید که آنها تماس‌های غیرضروری نیز دریافت می‌کنند. ما از شهروندان تقاضا می‌کنیم که از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند.

Korkut با تأکید بر اینکه هر ثانیه برای آنها اهمیت دارد، می‌گوید: “حتی امروز هم با درخواست‌هایی مانند “اجاقم خراب شده، می‌توانید بیایید و آن را تعمیر کنید؟” یا “درب زودپز من باز نمی‌شود، می‌توانید کمک کنید؟” مواجه می‌شویم. گاهی اوقات مردم درخواست تاکسی می‌کنند یا می‌خواهند ساعات حرکت اتوبوس را بدانند. متأسفانه ما مجبوریم با این نوع تماس‌ها نیز مقابله کنیم. در این شرایط، این نوع تماس‌ها مانع از پاسخگویی به موقع به تماس‌های واقعی اورژانسی می‌شود. برای ما هر ثانیه اهمیت دارد. ما از شهروندان تقاضا می‌کنیم که در این مورد دقت کنند و از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند.”

وی با تأکید بر اینکه آنها به درخواست‌های اورژانسی اتباع خارجی نیز پاسخ می‌دهند، می‌گوید که آنها از پشتیبانی تماس‌های اورژانسی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، روسی و عربی برخوردار هستند.

او همچنین در مورد سیستم E-Call موجود در برخی از خودروها، اپلیکیشن موبایل Engelsiz 112 برای افراد دارای معلولیت شنوایی و گفتاری و اپلیکیشن AFAD Acil Çağrı اطلاعاتی ارائه داد.

یک مأمور پلیس که در مرکز تماس کار می‌کند گفت: ما به عنوان سازمان پلیس، مانند هر عید دیگری، در این عید نیز در محل کار خود حاضر هستیم. در حال حاضر خطوط ما آرام است. من به عنوان واحد دریافت‌کننده تماس، گزارش‌هایی را که همکارانم دریافت می‌کنند، از پلیس دریافت می‌کنم. من به گزارش‌های دریافتی، تیم‌های مربوطه را اعزام می‌کنم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ntv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا