میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

تفاوت نرخ هر کیلوگرم گوشت در مناطق مختلف استانبول

قیمت گوشت قرمز در سراسر استانبول به شکل قابل توجهی متفاوت است. رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که بسته به منطقه و فروشگاهی که گوشت را از آن تهیه کنید نرخ هر کیلو گوشت بین ۲۰۰ لیر تا بیش از ۶۰۰ لیر تفاوت می‌کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

در تاریخ ۵ مارس، برای نمونه موسسه گوشت و شیر که بر تولید و توزیع گوشت و لبنیات نظارت می‌کند قیمت گوشت چرخ کرده را ۲۳۰ لیر اعلام کرده است اما همین محصول در فروشگاههای زنجیره‌ای با قیمت ۴۰۰ لیر و در برخی قصابی‌ها با نرخ ۶۰۰ لیر فروخته می‌شود.

به گزارش عصرترکیه ، بر اساس این گزارش، محله‌ها و منطقه‌های مختلف نیز بر قیمت نهایی گوشت در استانبول اثر گذارند. برای نمونه، قیمت گوشت چرخ کرده در منطقه بیلیک دوزو واقع در غرب استانبول ۵۴۰ لیر است اما کافی است چند کیلومتر به سمت مرکز استانبول حرکت کنید تا به باشاک شهیر برسید و با نرخ ۶۰۰ لیری برای همین محصول روبرو شوید با ورود به محله‌های گران قیمت تر قیمت‌های بالاتری نیز مشاهده می‌شود.

ساواش اوزک، مالک یک قصابی به خبرنگار حریت گفت: نرخ اجاره در محله‌های گران قیمت بالاتر بوده و حقوق اهالی نیز متفاوت است. کسب و کارهای مختلف نمی‌توانند با یک سود در همه مناطق کار کنند ضمن اینکه بیشتر بازارهای گوشت از گوشت وارداتی استفاده می‌کنند. گوشتی که در قصابی‌ها فروخته می‌شود، کیفیت بالاتری دارد.

بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از مردم در محل فروشگاه‌های خود موسسه گوشت و شیر حاضر می شوند تا با انتظار در صف‌های طولانی گوشت را با پایین ترین قیمت ممکن در استانبول تهیه کنند. این در حالی است که ويسل گونال معاون منطقه‌ای فدراسیون قصابان اعلام کرده است که تعداد دام موجود در کشور به اندازه ای هست که باعث ریزش قیمت‌ها شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
روزنامه حریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا