میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

ترکیه و بریتانیا برای ساخت خط راه‌آهن جدید، قرارداد ۱.۳ میلیارد دلاری امضا کردند

ترکیه و بریتانیا برای ساخت یک خط راه‌آهن برقی سریع‌السیر جدید بین شهرهای کایسری و یِرکوی، یک قرارداد مالی ۱.۳ میلیارد دلاری امضا کردند.

تبلیغ در عصر ترکیه

در روز شنبه ۶ ژانویه، کرم دونمز، مدیر کل روابط اقتصادی خارجی وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه با بیان اینکه بریتانیا یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ترکیه است، گفت:‌ « امیدواریم همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو کشور در آینده توسعه یابد».

دونمز همچنین افزود: «ترکیه با تمرکز بر کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، پروژه‌های مختلفی را برای گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایدار اجرا می‌کند. پروژه جدید خط راه‌آهن، شهرهای آنکارا، یوزگات و کایسری را به‌هم متصل می‌کند».

کِمی بادنوک، وزیر بازرگانی بریتانیا در جریان نشستی در سرکنسولگری بریتانیا در استانبول، از این توافق به عنوان یک پیشرفت بزرگ در روابط تجاری میان دو کشور یاد کرد. این سومین قرارداد تجاری بریتانیا و ترکیه در زمینه پروژه‌های حمل و نقل پایدار است.

به گفته بادنوک، خط راه‌آهن جدید کایسری-یرکوی انتشار گاز دی‌اکسید کربن ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی را بیش از ۶۵۰۰ تُن در سال کاهش می‌دهد. این پروژه با همکاری مشترک شرکت‌های ترکی Doğuş İnşaat، Çelikler و Özkar که پیمانکاران اصلی راه آهن سریع‌السیر آنکارا-سیواس نیز بودند، اجرا خواهد شد.

منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا