میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

ترکیه به 24 کشور پهپاد جنگی فروخت

تبلیغ در عصر ترکیه

نیروهای مسلح ترکیه و همچنین بخش صادرات این کشور، حساب ویژه ای بر روی پهپادهای نظامی ساخت ترکیه باز کرده اند.

به گزارش عصر ترکیه، شبکه تلویزیونی TRT ترکیه در گزارشی به صنعت تولیدات هوایی این گشور پرداخت و مدعی شد که پهپادهای مسلح ترکیه به ویژه پهپادهای تی‌بی‌2 و آکینجی، روند جنگ‌ها را در بسیاری از مناطق جغرافیایی تغییر داده است.
اکنون اولین جت جنگنده بدون سرنشین ترکیه با نام “کیزیل الما” که رادارگریز بوده و قابلیت پنهانکاری دارد مورد توجه جهان قرار گرفته است.

مجله اینسایدر چاپ آمریکا نیز به رشد سریع صنعت دفاعی ترکیه، به ویژه در تولید پهپادهای مسلح پرداخت و نوشت: تاکنون 400 فروند پهپاد تی‌بی‌2 به 24 کشور فروخته شده و صادرات پهپاد مسلح ترکیه با افزایش 80 درصدی نسبت به سال 2021، بالغ بر 871 میلیون دلار شده است.
مجله مذکور تاکید کرد که این پهپاد مجهز به مهمات هدایت شونده دقیق و موشک‌های کروز خواهد بود.

“کیزیل الما” در سال‌های آتی با مجهز شدن به موتورهای جدید که توسط هوش مصنوعی هدایت خواهد شد، به سرعت مافوق صوت می رسد.

در این تحلیل همچنین با اشاره به “تی‌سی‌جی آنادولو”، بزرگترین کشتی تهاجمی آبی خاکی ترکیه آمده است که با اعمال برخی تغییرات در این کشتی پهپادهای مسلح و از جمله جت جنگنده کیزیل‌الما به راحتی در آن فرود می‌آیند.


تی‌سی‌جی آنادولو، بزرگترین کشتی تهاجمی آبی خاکی ترکیه اخیراً به نیروی دریایی ترکیه تحویل داده شده است.

این ناو با طول 232 متر، پهنای 32 متر، و قابلیت جابجایی وزن 27436 تن، آنادولو بزرگترین کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه محسوب می شود. این کشتی توانایی حرکت با بیشینه سرعت 20.5 گره دریایی (31 کیلومتر بر ساعت) را دارد، برد حرکتی آن 9000 مایل دریایی (17000 کیلومتر) است و می تواند برای 50 روز در دریا فعالیت کند.

به بیان دقیق‌تر، آنادولو یک ناو هواپیمابر اختصاصی محسوب نمی شود، بلکه یک کشتی تهاجمی آبی‌خاکی، به طور خاص یک عرشه فرود هلیکوپتر (Landing helicopter dock) است. طراحی آنادولو بر اساس کشتی تهاجمی آبی‌خاکی اسپانیای خوان کارلوس 1 (Juan Carlos I) صورت گرفته است.

کیزیلآلما (Kızılelma)  که انتظار می رود در ناوگان هوایی کشتی آنادولو حضور داشته باشد ساخت شرکت بایکار است و از آن به عنوان “پهپاد جنگنده” نام برده می شود. کیزیل‌آلما برد 500 مایل دریایی، سقف پرواز 35000 پا، توانایی حمل 1.5 تن محموله و سرعت کروز 0.6 ماخ را ارائه می کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا