میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

بهترین روش‌ های طبخ کدو سبز

کدو سبز منبع غنی از املاح به‌خصوص پتاسیم، منگنز، روی، فسفر، منیزیوم، منگنز، آهن و کلسیم همچنین ویتامین‌های گروه B، C،E،A وK است. کاروتنوئیدها به‌خصوص لوتئین و زیگزانتین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کدو سبز هستند. آب فراوان و کالری پایین نیز مزیت دیگر این سبزی است. اما به چه روش هایی می توان این سبزی مغذی را وارد برنامه غذایی روزانه کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

تابستان فرصت مناسبی برای گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی است که نقش مهمی در تامین آب و ویتامین‌های مورد نیاز بدن دارد. کدو سبز، یکی از بهترین سبزیجات این فصل است که به‌دلیل آب فراوان و کالری پایین برای طرفداران رژیم لاغری نیز مناسب خواهد بود. اما بعضی افراد چندان تمایلی به خوردن کدو سبز ندارند که بعضی از روش‌های طبخ، طعم دلچسبی به آن خواهد داد.

خواص کدو سبز در وهله اول به فیبرهای فراوانش مربوط می‌شود که بهتر است کودکان و افرادی که معده حساس دارند از کدوهای کوچک استفاده کنند زیرا فیبرهای آنها هضم راحت‌تری دارد. کدو سبز منبع غنی از املاح به‌خصوص پتاسیم، منگنز، روی، فسفر، منیزیوم، منگنز، آهن و کلسیم همچنین ویتامین‌های گروه B، C،E،A وK است. کاروتنوئیدها به‌خصوص لوتئین و زیگزانتین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کدو سبز هستند. آب فراوان و کالری پایین نیز مزیت دیگر این سبزی است. اما به چه روش هایی می توان این سبزی مغذی را وارد برنامه غذایی روزانه کرد.

گراتن کدو سبز
گراتن یکی از بهترین روش‌های طبخ کدو سبز است که برای طعم خوشمزه آن، در وهله اول باید کدوهای سالم و شادابی که پوست درخشانی دارند، خرید. برای اینکه کدو حین پخت خیلی آب نیاندازد، توصیه می‌شود کدو به‌شکل حلقه‌ای برش زده ‌شود، روی حلقه‌ها نمک پاشیده شده و 30 دقیقه بماند. سپس روی برش‌های کدو مقداری آب ریخته، آبکش و با دستمال جاذب آب اضافی گرفته شود سپس برش‌های کدو را در ظرف چیده و با مواد دلخواه مانند گوشت چرخ‌شده یا انواع سبزیجات و روی لایه آخر پنیر پیتزا بریزید. روی ظرف را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید و در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید. پس از حدود نیم ساعت، آلومینیوم را بردارید تا پنیر طلایی شود.

کدو سبز شکم‌پر
کدو سبز شکم‌پر یکی دیگر از روش‌های طبخ عالی است. برای مایه میانی کدو سبز می‌توان از انواع سبزیجات خردشده، برنج، گوشت یا پنیر استفاده کرد. کدو سبز را به دو نیم برش طولی بزنید و قسمتی از گوشته آن را با قاشق بیرون بیاورید. مایه آماده را درون برش‌های کدو بگذارید و حدود 30 دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا پخته شود.

سالاد کدوسبز
اگر طعم کدو سبز خام را دوست دارید، سالاد کدو سبز انتخاب خوبی است. برای این منظور، کدو را پوست گرفته و با پوست‌کن به‌شکل نوارهای باریک برش بزنید. سپس برش‌های کدو را با آبلیمو، روغن زیتون، سبزیجات تازه و ادویه‌های دلخواه مخلوط کنید. سالاد کدو سبز برای روزهای گرم بسیار مناسب است و همراه با غذاهای گوشتی یا به‌عنوان پیش‌غذای سبک توصیه می‌شود.

اسپاگتی کدو سبز
اگر به‌دنبال جایگزینی برای پاستاهای معمولی هستید، اسپاگتی کدو سبز بخورید. کدو سبز را پوست گرفته و به‌شکل نوارهای خیلی باریک برش بزنید. برش‌های کدو را چند دقیقه در آب جوش بریزید و آبکش کنید. سپس با انواع سس مانند سس گوجه‌فرنگی یا سس خامه و پنیر سرو کنید. اسپاگتی کدو سبز غذایی سبک و مغذی برای افرادی است که تمایلی به خوردن پاستا ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا