میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژهسیاست
معرفی احزاب ترکیه

بابا جانِ دموکراسی و پیشرفت

تبلیغ در عصر ترکیه

عصر ترکیه – حزب دموکراسی و پیشرفت (Demokrasi ve Atılım Partisi) تشکل سیاسی جدیدالتاسیسی در ترکیه است که در سال 2020 شکل گرفته است.

بنیانگذار اصلی حزب، “علی بابا جان” است که پیشتر وزیر اقتصاد، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر ترکیه بوده است.

او پیش از این، از یاران رجب طیب اردوغان در حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) بود. اما بعدها از او و حزبش جدا شد و حزب دموکراسی و پیشرفت را تشکیل داد.

مصطفی ینراوغلو نمایندهٔ مجلس، سعدالله ارگین وزیر سابق دادگستری، احمد ادیب اوغور شهردار سابق بالیکسیر، نیهاد ارگون وزیر سابق علوم، صنعت و فناوری و سلما عالیه کاواف وزیر سابق خانواده و سیاست اجتماعی دیگر بنیانگذاران این حزب هستند.

این حزب تازه تاسیس در حال حاضر فقط یک نماینده در پارلمان ترکیه 600 نفری ترکیه دارد.

این حزب را در ترکیه با علی باباجان می شناسند. بسیاری او را از مهم ترین چهره های رونق اقتصادی ترکیه در سال های گذشته می دانند.

بابا جان در سال 1967 میلادی در آنکارا به دنیا آمد. خانواده او در صنعت نساجی، از مهمترین و متمول ترین خانواده های ترکیه است و عمه او، یکی از زنان محجبه سیاستمداری است که در تاریخ تحولات چند دهه اخیر، جایگاه والایی داشته است.

باباجان تمام مقاطع تحصیلی خود را با رتبه یک به پایان برده و پس از اخذ مدرک کارشناسی در مهمترین دانشگاه فنی ترکیه، دیگر مقاطع را در آمریکا به پایان رساند.

باباجان در وزرات اقتصاد و دارایی، وزیر سختگیری بود و جدیت و نظم مالی او، زبانزد خاص و عام بود.

وعده عبور 6 ماهه از بحران اقتصادی، مهم ترین وعده است که گفته است:«حل بحران، تضمین ثبات ارزی و جلوگیری از روند کاهش ارزش لیره و مقابله جدی با تورم، کارهای سختی نیست. ما معتقدیم که فضای بحران حداکثر ظرف 6 ماه از بین خواهد رفت و دیگر از بحران صحبت نمی شود. به محض تشکیل دولت بعدی، ظرف مدت 6 ماه، می توانیم با مدیریت صحیح، کاری کنیم که بحران برچیده شود.»

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا