میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

افزایش چشمگیر تقاضا برای حضور در مدارس زیبایی رایگان استانبول

حدود ۵۰۰ هزار نفر برای حضور در دوره‌های آموزش رایگان مرتبط با زیبایی که در مدرسه حرفه‌ای (Vocational School) شهرداری استانبول برگزار می‌شود، درخواست داده‌اند.

تبلیغ در عصر ترکیه

در تاریخ ۱۶ ژانویه، موفقیت‌ بسیاری از فعالان عرصه آرایشگری و زیبایی، چه به صورت میدانی و چه به صورت آنلاین در قالب بلاگری، باعث شده تعداد متقاضاین برای حضور در این حوزه بسیار بالا رود. مرکز دوره‌‌های هنر و آموزش حرفه‌ای شهرداری استانبول (İSMEK) از افزایش چشمگیر متقاضیان در سال جاری خبر داده است.

بر اساس اعلام این مرکز، محبوب‌ترین رشته‌های مورد تقاضا عبارتند از آرایشگری، مراقبت از پوست، مانیکور، پدیکور، آرایش مو و گریم. حدود ۲۲۱ هزار درخواست برای دوره‌های آموزشی حضوری و ۲۷۴ هزار درخواست برای شرکت در دوره‌های آموزشی از راه دور به ثبت رسیده است.

بسیاری از متقاضیان، با هدف ورود به بازار کار حوزه زیبایی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. اما حریت می‌نویسد که برخی نیز برای رهایی از هزینه‌های بالای آرایشگاه در زندگی روزمره‌شان می‌خواهند این مهارت‌ها را یاد بگیرند. گفتنی است شرکت در این دوره‌ها، محدودیت سنی خاصی نیز ندارد.

ویلدان اوزونالی، از مدرسان این دوره‌های رایگان توضیح داد: «هر گاه دانش‌آموزی بتواند به سطح مطلوبی از مهارت دست یابد، ما برای اشتغال او با دفاتر کار مناطق مختلف تماس می‌گیریم».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
روزنامه حریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا