میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

اردوغان: مهم‌ترین گام را در پروژه «راه توسعه» با نخست‌وزیر عراق برداشتیم

مهم‌ترین گام درباره پروژه «راه توسعه» که ترکیه را از طریق عراق به خلیج وصل خواهد کرد، هفته گذشته با نخست‌وزیر عراق برداشتیم.

تبلیغ در عصر ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد مهم‌ترین گام در پروژه «راه توسعه» که ترکیه را از طریق عراق به خلیج وصل خواهد کرد، هفته گذشته با نخست‌وزیر عراق برداشتیم و در روزهای آتی هم مژده‌های جدیدی به ملت خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در پنجاه و دومین نشست مجمع عمومی بنیاد دانش در مرکز فرهنگی آتاتُرک در استانبول اظهار داشت: مهم‌ترین گام درباره پروژه «راه توسعه» که ترکیه را از طریق عراق به خلیج وصل خواهد کرد، هفته گذشته با نخست‌وزیر عراق برداشتیم. در روزهای آتی هم مژده‌های جدیدی به ملت خواهیم داد. همچنان تلاش خواهیم کرد تا قرن جاری را به قرن ترکیه تبدیل کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: امروز کشور به مرحله‌ای رسیده است که هم زخم‌های زلزله را التیام می‌بخشد و هم از کارگران، کارمندان و بازنشستگان حمایت همه‌جانبه می‌کند. اگرچه در حال مقابله با پیامدهای «فاجعه قرن» هستیم اما پروژه‌های قرن را نیز یک به یک محقق و اجرا می‌کنیم.

اردوغان افزود: تحویل اولین سری خودروی برقی و ملی ترکیه «توگ» که رویای 600 ساله مردم کشورمان بوده است، به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی متذکر شد: روند تولید بسیاری از محصولات دفاعی به‌ویژه هواپیمای رزمی ملی را که کشورمان را به سطح بعدی خواهد رساند، به‌سرعت تکمیل می‌کنیم. پهپاد (UAV) ملی ساختیم، پهپاد تهاجمی (UCAV) ملی ساختیم، پهپاد آکینجی را ساختیم و مهم‌تر از همه، هواپیمای جت ملی را نیز ساختیم. فعالیت‌های ما برای ارائه گاز دریای سیاه به سیستم توزیع ملی نیز رو به پایان است.

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: دستاورد اصلی ما رفع ممنوعیت‌ها و شکستن زنجیرهایی که بر اراده مردم ما قفل زده بود و همچنین دادن شجاعت و اعتماد به نفس به آن‌ها بود. علی‌رغم تهدیدها، قلدری‌ها و افراد نالایق، باید قاطعانه به مبارزه در راه خدمت به کشور و ملت ادامه دهیم.

اردوغان به اهمیت مسافت طی شده در ترکیه در زمینه‌های اقتصاد، دفاع، انرژی، حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌ها اشاره کرده و افزود: ترکیه با تغییر کاربری ایاصوفیا از موزه به مسجد، استقلال سیاسی و اقتصادی خود را در مقیاس جهانی ثابت کرده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا