میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

اردوغان: صادرات امسال ترکیه را به 265 میلیارد دلار می‌رسانیم

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که صادرات کشور تا پایان سال 2023 به 265 میلیارد دلار بالغ خواهد شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در سی‌امین اجلاس عمومی مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM) در استانبول درباره اهداف صادراتی کشور گفت: هدف‌مان ارتقای صادرات کشور به 265 میلیارد دلار تا پایان امسال است.

اردوغان تصریح کرد: هدف‌مان ارتقای صادرات کشور به 265 میلیارد دلار تا پایان امسال و 285 میلیارد دلار در سال آینده علی‌رغم چشم انداز منفی موجود بر اقتصاد جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت ترکیه سعی دارد سهم تولیدات الکترونیکی از صادرات کشور به بیش از 10 درصد ارتقاء دهد، عنوان داشت: دستیابی به صادرات بیش از 400 میلیارد دلاری را برای سال 2028 هدفگذاری کرده‌ایم.

اردوغان با اشاره به شرایط بغرنج حاکم بر اقتصاد بین المللی و وقوع دو زلزله مهیب در ترکیه در ماه فوریه امسال، اظهار کرد: اقتصاد کشورمان در سه ماهه نخست سالجاری شاهد رشد 4 درصدی بود و بدین ترتیب رشد اقتصادی ترکیه طی 11 سه‌ماهه متوالی تکرار شد. شاخص رشد صنعتی ترکیه نیز که در ماه فوریه با کاهش روبرو شده بود به سرعت بهبود یافت و شاهد رشد 5.5 درصدی این شاخص طی ماه مارس بودیم.

وی با تاکید بر اینکه داده‌های دو ماه گذشته نشان دهنده ادامه روند رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه دوم سال 2023 است، ادامه داد: ارقام مربوط به رشد اقتصادی و صادرات نشان می‌دهند که اقتصاد ترکیه پس از زلزله‌های مهیب 6 فوریه سریع‌تر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در حال بازگشت به شرایط عادی است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت بخش توریسم سلامت، گفت: امیدواریم در سال 2023 شاهد ورود دو میلیون گردشگر سلامت به کشورمان و 3 میلیارد دلار صادرات در این حوزه باشیم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا