میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

اردوغان: آماده گشایش سرکنسولگری ترکیه در شوشا هستیم

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آمادگی آنکارا برای گشایش سرکنسولگری در شوشا تصریح کرد که این اقدام حاوی پیامی جداگانه برای جهان و ارمنستان خواهد بود.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آغاز نشست مشترک هیئت‌‌های عالی ترکیه و جمهوری آذربایجان در کاخ جوانان باکو تاکید کرد: برای گشایش سرکنسولگری‌ در شوشا آماده هستیم.

وی در این نشست که الهام علی‌اف همتای آذربایجانی‌اش هم حضور داشت، با اشاره به هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جناب هاکان در آن مورد بدون تاخیر اقدام می‌کند. در صورت گشایش سرکنسول‌گری ترکیه در شوشا، این اقدام به مثابه پیامی جداگانه برای جهان و ارمنستان خواهد بود.

اردوغان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط هم‌پیمانی دو کشور که از طریق بیانیه شوشا حاصل شده است، تصریح کرد:‌ بررسی موضوع آغاز فعالیت کریدور مرکزی از مسیر دریای خزر و راه آهن باکو، تفلیس و قارص در نشست دوجانبه با برادرم مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ادامه فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و آموزشی کشور در آذربایجان گفت: بنیاد معارف با حمایت مقامات آذربایجان به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد. در نظر داریم که پردیس جدید مدرسه ترکیه را سال آینده افتتاح کنیم.

اردوغان همچنین در بخشی از سخنان خود از مردم و دولت آذربایجان به دلیل کمک‌هایشان به زلزله زدگان ترکیه قدردانی کرد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا