میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

احتمال بالارفتن قیمت گوشت قرمز در ترکیه تا 1000 لیر

قیمت گوشت در بازار به حدی رسیده که خرید آن برای عموم مردم دشوار شده و هر روز در مقابل فروشگاه‌های «موسسه گوشت و شیر» که به نسبت گوشت ارزان می‌فروشند، صف‌های طولانی تشکیل شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

ارهان آدم، معاون رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق با اشاره به افزایش گوشت قرمز در بازار ترکیه گفت:‌ «در سال ۲۰۱۰ قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز ۲۵ لیر بود؛ این رقم در فوریه ۲۰۲۴ به بیش از ۴۶۰ لیر رسید که نشان‌دهنده افزایش ۱۸۴۰ درصدی است. اگر نهادهای مرتبط قیمت‌ها را کنترل نکنند،‌ تا ۴ یا ۵ ماه آینده قیمت گوشت به بیش از هزار لیر می‌رسد».

به‌گزارش عصر ترکیه، در ترکیه دلایلی مانند افزایش هزینه‌ها و افزایش واردات دام، باعث شده است تا رونق دامپروری کاهش یابد. در نتیجه، کشور برای تامین گوشت قرمز که تقاضا برای آن همچنان بالاست، به منابع خارجی بیشتر متوسل شده است.

در همین حال قیمت گوشت در بازار به حدی رسیده که خرید آن برای عموم مردم دشوار شده و هر روز در مقابل فروشگاه‌های «موسسه گوشت و شیر» که به نسبت گوشت ارزان می‌فروشند، صف‌های طولانی تشکیل شود.

عزّت چیفتچی، رئیس‌ تعاونی توسعه کشاورزی یک شرکت دامی، مهم‌ترین عامل گرانی گوشت را سیاست‌های غلط کشاورزی و دامداری عنوان کرده است.

عامل دیگر گرانی گوشت، افزایش مهاجرت از روستا به شهرها و کاهش رغبت جوانان به فعالیت‌های دامداری است. به‌گفته چیفتچی «در حال حاضر ترکیه به‌جای صادرات گوشت و لبنیات، محصول مورد نیاز خود را وارد می‌کند؛ در حالی‌ که دامداری داخلی نیازمند حمایت فوری است».

ایلیاس دال، یکی از مدیران بازار در این رابطه گفت: «قیمت‌ها هر لحظه افزایش می‌یابد. گوشت گاو به ۵۲۰ لیر، گوشت چرخ‌شده به ۵۰۰ لیر، گوشت قیمه‌‌ای به۵۲۰ تا ۵۳۰ لیر، گوشت بره به ۴۵۰ لیر رسیده است. ‌

می‌توان گفت قدرت خرید مردم ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر شده است. علاوه بر این، تولید گوشت هم کاهش یافته؛ ما تا چند ماه گذشته در هفته ۱۰ راس دام ذبح می‌کردیم، اکنون به ۵ یا ۶ راس رسیده است».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
گرد آورنده
ازجمله
منبع
روزنامه دووار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا