میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

اثر تقویتی آمپول نوروبیون چقدر است؟

طی مطالعات انجام شده از نظر علمی این‌که فرد به طور روتین برای ترمیم احساس خستگی بدون اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد آمپول نوروبیون تزریق کند تأثیری نخواهد داشت بلکه اثر روانی مصرف دارو است مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد و با تجویز پزشک دز مشخصی از این آمپول را تزریق کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: طی مطالعات انجام شده از نظر علمی این که فرد به طور روتین برای ترمیم احساس خستگی بدون اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد آمپول نوروبیون تزریق کند تأثیری نخواهد داشت بلکه اثر روانی مصرف دارو است مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد و با تجویز پزشک دُز مشخصی از این آمپول را تزریق کند.

سید امین موسوی درباره کاربرد آمپول نوروبیون، اظهار کرد: نوروبیون برند یک شرکت خارجی است که ویتامین‌های گروه B را تولید می‌کند و آمپول B کمپلکس یا همان نوروبیون ترکیبی از ویتامین‌های گروه‌ B است؛ ویتامین‌های گروه B به دلیل اینکه ویتامین‌های محلول در آب هستند معمولاً در بدن ذخیره نمی‌شوند و مصرف دز بالا از این ویتامین باعث دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

این پزشک متخصص افزود: ویتامین B به طور طبیعی در منابع غذاهای گوشتی و حیوانی وجود دارد و گوشت و جگر غنی‌ترین منابع حاوی ویتامین‌های گروه B هستند و کاربرد این آمپول برای کسانی است که کمبود ویتایمن B دارند. معمولاً کسانی که در رژیم‌های گیاه‌خواری مطلق هستند کمبود ویتامین B دارند و نیاز است که ویتامین B آن‌ها از این طریق تأمین شود.

وی ادامه داد: به طور معمول در عموم این تصور وجود دارد زمانی که احساس ضعف، خستگی و بی‌حالی دارند باید از آمپول نوروبیون استفاده کنند چراکه این این آمپول نقش تقویتی در قوای جسمانی دارد در صورتی که این تصور کاملاً غلط است و فقط افرادی که کمبود ویتامین B دارند می‌توانند از این آمپول استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: ویتامین‌های گروه B۲، B۱ و B۱۲ از شایع‌ترین ویتامین‌های موجود در آمپول نوروبیون است؛ این ویتامین‌ها در خون‌سازی تأثیر دارند به خصوص ویتامین B۱۲، ویتامین‌های B۱ و B۶ نیز در تقویت نورن‌ها و اعصاب نقش دارند.

وی گفت: طی مطالعات انجام شده از نظر علمی این‌که فرد به طور روتین برای ترمیم احساس خستگی بدون اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد آمپول نوروبیون تزریق کند تأثیری نخواهد داشت بلکه اثر روانی مصرف دارو است مگر اینکه کمبود ویتامین B داشته باشد و با تجویز پزشک دز مشخصی از این آمپول را تزریق کند.

این متخصص بیماری‌های داخلی گفت: کسانی که گیاه‌خوار هستند در ریسک ابتلا به کمبود به ویتامین B قرار دارند، بنابراین می‌توانند با تجویز پزشک در روتین خود از این آمپول استفاده کنند.

وی درباره عوارض این آمپول عنوان کرد: به دلیل اینکه این آمپول محلول در آب است عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادری ممکن است فرد دچار خارش پوستی، تهوع، استفراغ و آکنه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمپول نیازی به تجویز پزشک ندارد و از داروخانه‌ها به طور آزاد تهیه می‌شود اما مصرف آن به صورت روتین توصیه نمی‌شود؛ در موارد دیگری نیز وقتی در فرد مشکلات عصبی (منظور روانی نیست) و مشکلات نورولوژیک وجود داشته باشد از سوی پزشک این آمپول تجویز می ‎شود.

وی درباره شایعات اینکه این آمپول سبب ایجاد سرطان می‌شود، عنوان کرد: جزو عوارضی که شرکت داروساز عنوان کرده است سرطان ذکر نشده است و اگر هم چنین موردی پیش آمده حتماً دلیل دیگری دخیل بوده است اما بیماری پلی‌سیتمی‌ورا که بدخیم هم نیست می‌تواند از عوارض مصرف بی‌رویه این آمپول باشد.

این متخصص بیماری‌های داخلی در پایان اظهار کرد: این آمپول در تمامی افراد نقش تقویتی ندارد بنابراین توصیه می‌شود افرادی که کمبود ویتامین B آن‌ها توسط پزشک تشخیص داده شده است از این آمپول استفاده کنند به طور مثال این آمپول در بیماران دیابتی که نورون‌های محیطی آن‌ها تحت آسیب قرار می‌گیرد، می‌تواند کمک کننده باشد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسنا

2 دیدگاه

  1. سلام اگر میخواین بدبخت بشین نوروبیون بزنید
    انواع سرطانها همش با این دارو است
    حتی اگر بتونم با این کامنت یکنفر رو نجات بدم بازم خدا رو شکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا