میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

آیا ترکیب عسل و لیموترش در زیبایی پوست و مو معجزه می‌کند؟

ترکیب عسل و لیموترش می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کرده و آن را صاف، نرم و درخشان کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

افراد زیادی در زمان سرماخوردگی و گلودرد به سراغ ترکیب عسل و لیموترش می‌روند. باید بدانید که این دو ماده غذایی سالم و معجزه‌گر در سرتاسر جهان پرکاربرد هستند و به‌دلیل فوایدی که دارند کارهایی می‌کنند کارستان! ترکیب عسل و لیموترش نه‌تنها برای سلامتی بدن مفید هستند بلکه باعث کاهش چربی‌های شکمی نیز می‌شوند. در این میان خیلی از افراد اعتقاد دارند که برای زیبایی و سلامت پوست و مو می‌توان از این ترکیب معجزه‌گر بهره‌مند شد.

عسل و لیموترش برای کاهش چربی‌های شکمی

لیموترش کم‌کالری است و به‌دلیل میزان بالای ویتامین ث و آنتی‌اکسیدانها به تجزیه سلول‌های چربی کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل نیز از آن در رژیم «سم زدایی» استفاده می‌شود. از طرف دیگر عسل یک ماده‌غذایی سرشار از کالری است که انرژی خوبی برای بهبود عملکردهای فیزیکی بدن در اختیار آن قرار می‌دهد.

عسل به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. اگر چاقی دور شکم زیبایی ظاهری‌تان را کم‌رنگ کرده و می‌خواهید در کنار ورزش و فعالیت بدنی مناسب با یک روش طبیعی از شر آن خلاص شوید، ترکیب عسل و لیموترش پیشنهاد می‌شود. برای اینکار کافیست یک قاشق چایخوری (در حدود 7.5 گرم) عسل را با 3 قاشق غذاخوری (45 میلی‌لیتر) آب لیموترش مخلوط کرده و با یک لیوان (200 میلی لیتر) آب ولرم رقیق کنید. برای بهره‌مندی از خواص این ترکیب می‌توانید این نوشیدنی را صبح به صورت ناشتا میل کنید.

آیا ترکیب عسل و لیموترش در زیبایی پوست معجزه می‌کند؟

ترکیب عسل و لیموترش می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کرده و آن را صاف، نرم و درخشان کند. با این حال متخصصان پوست توصیه نمی‌کنند که به‌طور روزانه از ماسک عسل و لیموترش استفاده شود. به‌خاطر اینکه حالت اسیدی این ترکیب در تماس با نور خورشید باعث لک شدن پوست می‌شود. بنابراین می‌توانید هر از گاهی از این ماسک استفاده کنید. به شرطی که بعد از استفاده در معرض نور خورشید قرار نگیرید. ضدآفتاب خوب بزنید یا شب‌ها از این ماسک استفاده کنید.

آیا ترکیب عسل و لیموترش برای کاهش سبوم پوست و رفع جوش‌های سرسیاه مناسب است؟

متخصصان پوست چنین توصیه‌ای ندارند. به عقیده آنها نیازی نیست که برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و کاهش چربی اضافه پوست از ماسک عسل و لیموترش استفاده کنید. چون لیموترش می‌تواند مشکل اولیه را پیچیده‌تر کند. بنابراین اگر مایل به استفاده از این ماسک هستید برحسب شرایط پوستتان با یک متخصص مشورت کنید.

ترکیب عسل و لیموترش در خدمت موها

ترکیب عسل و لیموترش به تمیز شدن موها کمک کرده و باعث نرمی و کاهش چربی زیاد آن می‌شود. البته توصیه می‌شود با متخصص پوست و مو نیز مشورت کنید. اما می‌توانید 4 قاشق غذاخوری (100 گرم) عسل را با آب دو عدد لیموترش ترکیب کرده و آن را به پوست سر و مو بزنید. نیم‌ساعت صبر کنید و درنهایت موها را طبق عادت خود شست‌وشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا