میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

گزارش جدید هواشناسی ترکیه/ هشدار طوفان و باران شدید در 23 شهر

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، دمای هوا در نواحی غربی 2 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت، در حالی که در سایر مناطق 2 تا 5 درجه افزایش خواهد یافت.

تبلیغ در عصر ترکیه

اداره کل هواشناسی در اولین روز هفته، غرب کشور را با کد “زرد” هشدار داده است. انتظار می‌رود طوفان و بارش شدید در 23 شهر از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر رخ دهد. به شهروندان توصیه شده است که در برابر خطراتی مانند سیل، آبگرفتگی، صاعقه، باد شدید هنگام بارندگی و اختلال در حمل و نقل، مراقب و محتاط باشند.

به گزارش عصر ترکیه، بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که کل کشور قسمتی ابری و بسیار ابری، مرمره، اژه، مدیترانه (به جز مرکز شهرهای آنتالیا و مرسین)، آناتولی مرکزی، دریای سیاه (به جز آرتوین)، غرب آناتولی شرقی، آناتولی جنوب شرقی به همراه اطراف بیتلیس، موش و ارزروم، مناطق شرقی وان و حکاری بارانی خواهد بود.

انتظار می‌رود بارش‌های رگباری و گاهی اوقات رعد و برق در ارتفاعات دریای سیاه، ارتفاعات شمال شرقی آناتولی مرکزی و آناتولی شرقی به صورت برف و باران باشد.

پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در جنوب و شرق مرمره، اژه (به جز دنیزلی)، شمال غربی آناتولی مرکزی، غرب دریای سیاه و اطراف اوسمانیه و قهرمان‌ماراش شدید باشد. خطر ریزش بهمن در مناطق داخلی دریای سیاه شرقی و شمال و شرق آناتولی شرقی وجود دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، دمای هوا در نواحی غربی 2 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت، در حالی که در سایر مناطق 2 تا 5 درجه افزایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود باد به طور کلی از جنوب، در آناتولی جنوب شرقی از شمال، به صورت ملایم، گاهی اوقات متوسط، در غرب کشور از جنوب و جنوب غربی به تدریج به شمال غربی، در سواحل مرکزی و شرقی دریای سیاه از شب تا بعد از ظهر از شمال و غرب به صورت طوفانی کوتاه مدت (40-80 کیلومتر در ساعت) وزیدن خواهد کرد.

شهرهایی که با کد زرد توسط هواشناسی هشدار داده شده‌اند به ترتیب زیر هستند:

آفیون قره‌حصار، آنکارا، آیدین، بالیکسیر، بیله‌جیک، بوردور، بورسا، چاناک‌قلعه، دنیزلی، ادیرنه، اسکی‌شهیر، اسپارتا، استانبول، ازمیر، کیرکلارلی، کوجائلی، کونیا، کوتاهیا، منیسا، موغلا، تکیرداغ، اوشاک، یالووا.

هواشناسی ترکیه 1

وضعیت آب و هوای برخی از شهرها در ترکیه:

آنکارا: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از ظهر به صورت متناوب رگبار و رعد و برق (انتظار می‌رود بارش‌ها از ساعات شب به صورت محلی شدید باشند.)

استانبول: نیمه ابری و بسیار ابری، به صورت متناوب رگبار و رعد و برق

ازمیر: نیمه ابری و بسیار ابری، به صورت متناوب و محلی شدید رگبار و رعد و برق

آدانا: نیمه ابری و بسیار ابری، به صورت متناوب رگبار و رعد و برق

آنتالیا: نیمه ابری و بسیار ابری

سامسون: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از ظهر رگبار

ترابزون: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از نیمه شب رگبار

ارزروم: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از نیمه شب بارش برف

دیاربکر: نیمه ابری و بسیار ابری، از نیمه شب رگبار

منبع
hurriyet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا