میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

پارس؛ خودروی نظامی جدید ترکیه (+عکس)

طبق داده های ارائه شده توسط FNSS، عرض خودرو نظامی پارس آلفا همانند نسل قبلی خود 3.1 متر بوده و ارتفاع آن هم 2.4 متر است. شعاع چرخشی پارسا آلفا 7.8 متر اعلام شده که به راحتی می‌تواند در مناطق شهری فعالیت داشته باشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

ترکیه در نمایشگاه جهانی دفاع ریاض خودرو نظامی زرهی جدید خود را با نام پارس- AFV PARS ALPHA معرفی کرده که با اندازه و مشخصات فنی خود می‌تواند در هر میدان نبردی به یک وسیله استراتژیک تبدیل شود.

به گزارش عصر ترکیه، در دومین دوره از نمایشگاه جهانی دفاع که از 4 تا 8 فوریه در ریاض برگزار شد، گروه FNSS ترکیه از جدیدترین نسخه از خانواده پارس خود یعنی PARS ALPHA 8×8 که یک وسیله نقلیه کاملاً جدید با بهبودهای عملکردی طراحی شده است، رونمایی کرد. نسل قبلی این خودرو نظامی زرهی PARS IV 8×8 بوده که پس از دو سال توسعه در آگوست همان سال در IDEX 2021 عرضه شد.

به گفته نایل کورت، مدیر عامل FNSS، خودروی نظامی جدید بر اساس 20 سال تجربه شرکت در طراحی خودروهای زرهی و همچنین بر اساس نیازهای مشتریان که در اولویت همه نیروی زمینی ترکیه است، ساخته شده و به افزایش تحرک تاکتیکی و قدرت آتش پارس آلفا نیز اشاره کرد.

پارس آلفا میدان دید ۱۸۰ درجه را برای راننده و فرمانده که در این خودرو کنار هم قرار می‌گیرند، با استفاده از شیشه بالستیک عریض فراهم می‌کند. همچنین طراحی خاص این خودرو به هر دوی آنها اجازه می‌دهد که دید مستقیم با پیاده شدن سربازها در عقب داشته باشند. این خودرو نظامی جمع و جور که ۷۱۱ اسب بخار قدرت داشته و به یک گیربکس ۶ سرعته تمام اتوماتیک با یک دنده معکوس مجهز است، قسمت جلو خودرو بر روی محور اول و قسمت عقب که شامل برجک مسلسل و سرنشینان می‌شود بر روی محور دوم قرار دارد.

در این خودرو چهار صندلی در چپ و پنج صندلی در راست قرار گرفته تا فضای بهتری برای پاها فراهم شود. یک فضای خالی در سمت راست برجک مسلسل نیز موجود است که می‌تواند مکان قرار گیری تجهیزات اضافی باشد.

مشخصات فنی خودرو پارس آلفا ترکیه

طبق داده های ارائه شده توسط FNSS، عرض خودرو نظامی پارس آلفا همانند نسل قبلی خود 3.1 متر بوده و ارتفاع آن هم 2.4 متر است. شعاع چرخشی پارسا آلفا 7.8 متر اعلام شده که به راحتی می‌تواند در مناطق شهری فعالیت داشته باشد.

به گفته این شرکت، معماری جدید باعث شده تا ایمنی محفظه داخلی در مقایسه با نسل قبل افزایش یافته که در کنار این طراحی، ارتفاع قابل تنظیم این خودرو نیز باعث می‌شود تا از مناطق مین گذاری شده نیز بتواند عبور کند. این کنترل ارتفاع خودرو به لطف سیستم تعلیق مستقل دو جناغی هیدروپنوماتیک اتفاق می‌افتد که حتی می‌توانید تعلیق را نیز تا حداکثر ارتفاع کوتاه کنید.

شایان ذکر است که برای اطمینان فاصله 600 میلی متری از سطح زمین و بهبود بیشتر حفاظت در برابر انفجار، پارس آلفا از لاستیک های 16R20 که در PARS IV نیز نصب شده بودند استفاده کرده است. همچنین طراحی زاویه دار قسمت جلو و عقب نیز باعث می‌شود تا بتواند از مانع عمودی 0.8 متری عبور کند.

قدرت حرکتی خودرو پارس آلفا

برای حرکت پایدار این خودرو نظامی در شیب ها، اسب بخار بیشتر و مرکز ثقل پایین تر را هم در نظر گرفته‌اند که این دو مورد، عناصر کلیدی در حرکت پایدار به شمار می‌روند. حداکثر سرعت پارس آلفا نیز در جاده ۱۱۵ کیلومتر در ساعت اندازه گیری شده و آزمایش ها نیز نشان داده‌اند که می‌تواند تا ۵۰۰۰ کیلومتر را بدون تعمیر و کاهش عملکردی طی کند. همچنین وزن پارس آلفا نیز در حدود ۳۴ تن اعلام شده است.

بدنه پارس آلفا از فولاد ساخته شده که اضافه شدن یک لایه زرهی نیز امکان حفاظت آن را بیشتر می‌کند. ناگفته نماند که امکان توسعه این خودرو نظامی زرهی وجود داشته و می‌توان ظرفیت حمل هر یک از محورها را از ۱۰.۵ تا ۴۰ تن افزایش داد. دو پرتابگر دو قلو در سمت راست و چپ برجک تعبیه شده و با سیستم های پیشرفته پرتاب موشک استفاده از آنها را راحت کرده است.

به گفته مدیر عامل FNSS، پارس آلفا خانواده جدیدی از خودرو های نظامی این شرکت است که به زودی نسخه 6 چرخ آن و همچنین مدل‌های هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. اقای کرت تاکید کرد که به خاطر تنش های نظامی در منطقه خاورمیانه، اولویت خط تولید فعلا برای همین نسخه های 8 چرخ خواهد بود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا