میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

وزیر خارجه ترکیه: افغان ها از مرز ایران وارد می شوند؛ دیوار حائل را برای این احداث کرده ایم/ سوری ها را بر می گردانیم

وزیر خارجه ترکیه درباره دیوار حائل مرزی بین ایران و ترکیه توضیح داد.

تبلیغ در عصر ترکیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت:
وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که تدابیر امنیتی در مرز ایران و سوریه برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی اتخاذ می‌شوند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی در ارتباط با تدابیر امنیتی در مرز ایران و سوریه برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی گفت: تدابیر لازم اتخاذ می‌شوند ولی باید فراموش نکرد که سه طرف ترکیه به دریا منتهی می‌شود.

چاووش‌اوغلو در این زمینه گفت: به دلیل جنگ داخلی از سوریه مهاجران به ترکیه آمدند، همچنین از افغانستان نیز به همین شکل از طریق ایران آمدند. شمار زیادی از افغان‌ها را به کشورشان بازگرداندیم این روند در دوره طالبان نیز ادامه دارد. آن‌ها را با هواپیما به کشورشان بازگرداندیم.

وی با بیان این که تاکنون 550 هزار سوری به کشورشان بازگردانده شده اند، گفت: این رقم کافی نیست و بیشتر خواهد شد. این افراد نه تنها به مناطق امن بلکه به مناطق تحت کنترل اسد نیز باید فرستاده شوند. در اصل به شهرهایی که آمدند باید باز گردانیم. در حال حاضر وارد تعاملات با رژیم (حکومت سوریه) شده‌ و برای ایجاد زیرساخت این امر تصمیم گرفتیم.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: بر روی نقشه راه ایجاد زیرساخت موضوع مذکور تلاش خواهیم کرد. آن‌ها باز خواهند گشت، در این زمینه مصمم هستیم. اما این روند باید انسانی باشد.

وی با اشاره به احداث دیوار در مرز ایران گفت: شماری از مهاجران این جا عبور می‌کنند اما تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی با هدف تحریک افکار عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا