میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

نحوه و زمان تعویض ملحفه‌ ها

عرق، کثیفی و مایعات بدن می‌توانند به‌مرور زمان روی ملحفه‌های ما جمع شوند. این رسوبات نه‌تنها می‌توانند ملحفه‌ها را آلوده کنند، بلکه زمینه رشد باکتری‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

رعایت بهداشت مناسب رختخواب برای سلامتی ما ضروری است. این امر نه‌تنها مستلزم تعویض منظم ملحفه‌ها، بلکه شستن صحیح آنها نیز هست. اگر این مراحل را انجام دهیم، می‌توانیم با علم به اینکه رختخواب ما تمیز و عاری از میکروارگانیسم‌های ناخواسته است، با آرامش بخوابیم.

حفظ سطح بالایی از بهداشت در محیط نزدیک ما ضروری است و ملحفه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حال پرسش این است که چرا باید ملحفه‌ها را مرتب عوض کنیم؟

1. وجود باکتری و قارچ

بسیاری از میکروارگانیسم‌ها مانند قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌توانند در بستر ما همزیستی کنند. این میکروارگانیسم‌ها اغلب برای مدت طولانی زنده می‌مانند و اگر اقدامات لازم را برای حفظ بهداشت مناسب انجام ندهیم، می‌توانند منجر به مشکلاتی در سلامتی ما شوند.

2. تجمع عرق و کثیفی

عرق، کثیفی و مایعات بدن می‌توانند به‌مرور زمان روی ملحفه‌های ما جمع شوند. این رسوبات نه‌تنها می‌توانند ملحفه‌ها را آلوده کنند، بلکه زمینه رشد باکتری‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

3. جذب کنه‌های گرد و غبار

سلول‌های مرده پوستی که روی ملحفه‌های ما جمع می‌شوند می‌توانند مایت‌های گرد و غبار را جذب کنند و باعث آلرژی و مشکلات تنفسی شوند.

چه زمانی باید ملحفه‌ها را عوض کنیم؟

به‌طور کلی توصیه می‌شود حداقل یک‌بار در هفته ملحفه‌ها را تعویض کنید. البته این زمان ممکن است با توجه به عواملی مانند فصل، سطح فعالیت بدنی و سلامت متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، اگر در طول شب زیاد عرق می‌کنید یا بیمار هستید، باید ملحفه‌های خود را زودتر عوض کنید.

نحوه صحیح شستن ملحفه‌ها

تعویض منظم ملحفه‌ها کافی نیست، بلکه باید آنها را به‌درستی بشویید تا به‌طور موثر باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های ناخواسته را از بین ببرید.

1. ملحفه را با لباس مخلوط نکنید

بهتر است ملحفه‌های خود را جدا از لباس بشویید تا کاملا تمیز شوند. علاوه‌بر این، این کار از آلودگی متقابل بین ملحفه و لباس جلوگیری می‌کند.

2. از تنظیمات صحیح ماشین لباسشویی استفاده کنید

اگر ملحفه‌های شما بسیار کثیف هستند، قوی‌ترین چرخه شست‌وشو را انتخاب کنید. علاوه‌بر این، از گذاشتن زیاد ملحفه‌ها در ماشین لباسشویی به‌طور همزمان خودداری کنید.

3. اجازه دهید ملحفه‌ها به درستی خشک شوند

بسیار مهم است که قبل از استفاده مجدد، ملحفه‌ها کاملاً خشک شوند. ملحفه‌های مرطوب می‌توانند زمینه رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها را فراهم کنند.

4. از دمای مناسب آب استفاده کنید

توصیه می‌شود ملحفه‌های خود را در آب ولرم، بین 40 تا 60 درجه سانتی‌گراد بشویید. این میزان دما به‌طور موثر کنه‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد.

منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا