میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژهآخرین خبرها

محققان زیادی در ترکیه درباره فردوسی کار کرده‌اند

تبلیغ در عصر ترکیه

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در نشست خبری همایش روز فردوسی با اشاره به اهدای نشان بین المللی فردوسی گفت: افراد زیادی از ترکیه درباره فردوسی و زبان فارسی آثار دارند.

محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در نشست خبری پاسداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با عنوان «نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» در پاسخ به خبرنگار آناتولی در خصوص همکاری با متخصصان زبان و ادبیات فارسی ترکیه‌ای گفت: در ترکیه تعداد قابل توجهی هستند که در خصوص زبان و ادبیات فارسی و شخص فردوسی آثار دارند. در حقیقت همه کسانی که در فرهنگ فارسی فعالیت میکنن آثار آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

thumbs b c 2aa8bffb1289bb79bb6f2d0bd9fc2866

وی همچنین در ادامه درباره اینکه نشان بین المللی و جایزه فردوسی به چه کسانی تعلق خواهد گرفت توضیح داد: نشان و جایزه فردوسی مبنا و محور کسانی که درباره فردوسی تحقیق و سخنرانی ارایه کردند. آثار آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. خاصه شاهنامه که موضوعات متعددی دارد و در کشورهای مختلف به آن توجه شده است.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: ما علاقمند به معرفی چهره‌ها در سطح ملی و جهانی هستیم. وزارت ارشاد و انجمن مفاخر این آمادگی را دارند تا با کشورهای همسایه و دارای مشترکات همکاری و تعامل کنیم و به این واسطه سطح کار را بالا ببریم.

گفتنی است، چهاردهم می همایش علمی فردوسی در دانشگاه مشهد آغاز خواهد شد و مراسم بزرگداشت این شاعر و ادیب پارسی تا بیست و چهارم می ادامه خواهد داشت. همچنین پانزدهم می همایش فردوسی در تهران برگزار خواهد شد که دکتر حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه نیز به این مراسم دعوت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا