میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
پوست و مو

«فیشیال» چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه فیشیال برای همه افراد ضروری نیست، اما به‌طور کلی می‌تواند جلوه ظاهری بهتری به پوست بدهد و نقش مثبتی در تغییر بافت پوست داشته باشد، مخصوصا اگر کسی با انسداد روزنه‌های پوستی مواجه شده باشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

فیشیال که یکی از سنت‌های قدیمی در جهان زیبایی محسوب می‌شود، مزیت‌های مختلفی برای پوست دارد، مانند افزایش رطوبت و درخشندگی پوست. با این‌حال، قبل از این‌که برای پیگیری روندهای فیشیال اقدام کنیم، باید بدانیم که دقیقا با چه چیزی مواجه هستیم؟ آیا قبل از شروع روند فیشیال باید روتین مراقبت از پوست همیشگی را انجام داده باشیم؟ در فرایند فیشیال چه اتفاقی برای پوست می‌افتد؟ فیشیال اساسا برای چه کسانی مناسب است؟

دکتر میشائیل کامینر (متخصص پوست‌ومو) و دکتر دندی انگلمان (متخصص پوست‌ومو) درباره همین موضوعات توضیح می‌دهند.

فیشیال چیست؟

اگرچه فیشیال برای همه افراد ضروری نیست، اما به‌طور کلی می‌تواند جلوه ظاهری بهتری به پوست بدهد و نقش مثبتی در تغییر بافت پوست داشته باشد، مخصوصا اگر کسی با انسداد روزنه‌های پوستی مواجه شده باشد.

فیشیال در حالت اصلی‌اش برای لایه‌برداری از پوست و آبرسانی به آن طراحی شده است، درحالی که در بعضی موارد هم برای باز کردن روزنه‌های پوستی مسدودشده مناسب خواهد بود.

بیشتر فیشیال‌ها در درجه اول شامل یک فرایند پاکسازی و بخاردهی به پوست می‌شوند و در ادامه هم با روندهای تخصصی استخراج توسط افراد متخصص پیش می‌روند. گاهی اوقات هم پزشکان متخصص از لایه‌برداری شیمیایی، لیزردرمانی و نوردرمانی در فرایندهای فیشیال کمک می‌گیرند.

البته به کسانی که برای اولین بار فیشیال را امتحان می‌کنند، توصیه می‌شود که همان فیشیال معمولی را امتحان کنند تا بتوانند واکنش پوست خودشان را بررسی کنند. اگر پوست نسبت به فرایندهای اولیه فیشیال هیچ واکنش منفی‌ای نشان نداد، می‌توانید با متخصصان درباره فرایندهای لایه‌برداری یا لیزردرمانی مشورت کنید.

فیشیال برای چه کسانی مناسب است؟

برخلاف تصور رایج، فیشیال بیشتر برای کسانی مناسب است که با آکنه یا نشانه‌های پیری پوست درگیر هستند. با این‌حال، هر فردی که با مشکل انسداد روزنه‌های پوستی مواجه شده باشد، صرف‌نظر از سن، رنگ پوست و… می‌تواند برای انجام دادن فرایندهای فیشیال با پزشکان متخصص مشورت کند. بنابراین قبل از هرگونه اقدام برای انجام دادن فیشیال حتما با متخصصان پوست‌ومو مشورت کنید تا موثرترین و بهترین روند درمانی برای شما انتخاب شود.

هر چندوقت یک‌بار فیشیال انجام بدهیم؟

معمولا می‌توانید فیشیال را هر 30 روز یک‌بار انجام بدهید. اما این قاعده هم نمی‌تواند برای همه افراد یکسان باشد. پس تعیین دقیق این‌که فاصله بین هربار فیشیال باید چقدر باشد، به نظر متخصصان پوست‌ومو بستگی دارد.

چگونه پوست را برای فیشیال آماده کنیم؟

قبل از اقدام برای فیشیال معمولا لازم نیست که کار خاصی انجام بدهید، اما استفاده از بعضی محصولات باید موقتا کنار گذاشته شود. پس اگر می‌خواهید فیشیال انجام بدهید، از رتینول یا محصولاتی که به هر نحوی باعث خشکی پوست می‌شوند، دوری کنید، زیرا چنین محصولات حساسیت و آسیب‌پذیری پوست را نسبت به فرایندهای فیشیال افزایش می‌دهند.

محصولات ضدآکنه یا حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید هم شامل همین قاعده می‌شوند. همین ترفند ساده، حساسیت پوستی را بعد از فرایندهای فیشیال به حداقل می‌رساند.

بعد از فیشیال باید چه کارهای انجام بدهیم؟

وقتی که فیشیال به پایان رسید و به خانه بازگشتید، باید دستورالعمل‌های ارائه‌شده را جدی بگیرید. در درجه اول باید به پوست فرصت بدهید که محصولات استفاده‌شده در فرایندهای فیشیال را جذب کند و به حالت طبیعی خودش بازگردد. در ادامه هم حداقل تا 24 ساعت از به‌کارگیری هرگونه لوازم آرایشی خودداری کنید.

اگر با نشانه‌های تحریک‌پذیری پوست مواجه شدید، از میست‌های مخصوص صورت استفاده کنید که پوست را مرطوب می‌کنند و تحریکات پوستی را کاهش می‌دهند. علاوه بر اینها، باید از تماس مستقیم پوست با نور خورشید هم جلوگیری کنید و حتما از محصولات ضدآفتاب دارای طیف وسیع استفاده کنید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا