میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر 56 ثانیه یک پرواز !

تبلیغ در عصر ترکیه

فرودگاه بین المللی استانبول روز گذشته رکورد جدیدی برجای گذاشت و در 24 ساعت 1548 پرواز و جابجایی 224 هزار و 709 مسافر داخلی و خارجی را به ثبت رساند. به بیان دیگر در هر 56 ثانیه، نشست یا برخاست یک هواپیما در این فرودگاه انجام شد.

به گزارش عصر ترکیه ، این فرودگاه در سال 2022 میلادی به طور متوسط در هر 75 ثانیه یک پرواز را تجربه کرده بود.

بر اساس گزارش سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (EUROCONTROL) فرودگاه استانبول در سال گذشته با میانگین 1156 پرواز روزانه میزبان بیشترین پرواز در میان فرودگاه های اروپایی بود و توانست برای سومین سال پیاپی عنوان برترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص دهد.

در دره بندی جهانی هم فرودگاه استانبول پس از فرودگاه‌های آتلانتا، دالاس، دنور، شیکاگو، دبی و لس آنجلس در رتبه هفتم برترین فرودگاه های دنیا در 2022 قرار گرفت.

 فرودگاه استانبول
فرودگاه استانبول

درآمد نجومی برای ترکیه

چندی پیش عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در توئیتر با اشاره به اینکه فرودگاه استانبول با سرمایه‌گذاری ۱۰/۲۵میلیارد یورویی “بدون هزینه از خزانه دولت” ساخته شده است نوشت: از زمان افتتاح، سهم آن در اقتصاد ۸۰/۷ میلیارد یورو بوده است. بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای، در مجموع ۱۱۷ میلیارد یورو برای ترکیه سود داشت.

فرودگاه استانبول ۲۳/۷۵ میلیارد یورو به درآمد ملی، ۵۱/۳ میلیارد یورو به تولید، ۴/۲ میلیارد یورو به صادرات، ۱/۲۳ میلیارد یورو به مالیات کمک کرده است.

همچنین با احداث فرودگاه استانبول برای ۹۷۲ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا