میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

حضور شرکت‌های انبوه‌ سازی ترکیه در ایران و سوریه

تبلیغ در عصر ترکیه

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران از حضور شرکت‌های انبوه‌ سازی ترک در بازار ایران و سوریه خبر داد.

بهمن صالحی جاوید، دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به بازدید سیدابراهیم رئیسی از دمشق، فعالیت شرکت‌های انبوه‌سازی در بازار سوریه را تشریح کرد.

صالحی جاوید امروز در مصاحبه با خبرگزاری «ایلنا» راجع به موضوع اظهار داشت: شرکت‌های ترکیه که در این حوزه از چابکی خوبی برخوردار هستند، به بازار سوریه وارد شده‌اند.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: حتی شرکت‌های انبوه‌سازی ترک به بازار ایران هم که شرکت‌های خوب و قدری در کشورمان فعال هستند، نفوذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌های اروپایی و روسی در فعالیت‌های انبوه‌سازی سوریه حضور ندارند و در حوزه فنی کارخانه‌سازی، راه‌سازی، نیروگاه، پالایشگاهی و غیره فعال هستند.

صاحی جاوید درباره رویکرد سوری‌ها در قبال ایران نیز گفت: آنها از حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی برای مشارکت در پروژه‌ها یا ارائه تسهیلات استقبال نمی‌کنند.

او در پایان با اشاره «نگاه رانتیر و دست‌دومی سوریه به ایرانی‌ها» اظهار داشت: این موضع ارتباطی به مسائل تحریمی ندارد، بلکه موضوع مناسبات سیاسی است. بنابراین شرکت‌های ایرانی هم علاقه‌ای به حضور در بازار سوریه ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا