میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در بخش برق ترکیه

باریش اردنیز: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت نصب شده 50 درصد باشد، گفت: انتظار داریم نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مناطق سبز با سرعت در دوره آینده به بهره‌برداری برسند.

تبلیغ در عصر ترکیه

باریش اردنیز، رئیس هیئت مدیره انجمن خدمات توزیع برق ترکیه، با حضور در میز سردبیری خبرگزاری آنادولو در آنکارا اظهار داشت که بخش توزیع برق تا به امروز 30 میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک کرده است و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های این بخش در سال 2025-2024 به 4 میلیارد دلار برسد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردنیز با بیان اینکه بخش برق ترکیه علی‌رغم اثرات زلزله ویرانگر با مرکزیت قهرمان‌ماراش در 6 فوریه 2023، موفق به سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری شد، افزود: انتظار می‌رود در این بخش در سال‌ جاری دو میلیارد دلار و در سال 2025 نیز 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در 10 سال گذشته در جهان 5.5 برابر و در ترکیه 8.5 برابر شده است، گفت: «بر اساس پیش بینی‌های 10 ساله آینده، تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیه و جهان افزایش خواهد یافت.»

اردنیز تاکید کرد: «ظرفیت نصب‌شده در ترکیه به 190 هزار مگاوات خواهد رسید.»

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت نصب شده 50 درصد باشد، گفت: انتظار داریم نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مناطق سبز با سرعت در دوره آینده به بهره‌برداری برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا