میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

سازمان بهداشت جهانی: 172 هزار کشته و مجروح در زلزله ترکیه و سوریه

تبلیغ در عصر ترکیه

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تلاش‌های جستجو و نجات در ترکیه و سوریه پس از زلزله‌های روز 6 فوریه که کانون آن در قهرمان‌مرعش بود، در حال پایان است.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از TRT تدروس آدهانوم گبریسوس، در نشست خبری هفتگی خود با یادآوری اینکه در تاریخ 20 فوریه دو زلزله دیگر در ترکیه رخ داد، گفت که این زمین‌لزه‌ها درد و اندوه برای منطقه به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شدت زلزله‌های آخر نسبت به زلزله‌های 6 فوریه کمتر بوده است، اظهار داشت که علی رغم شدت کم، این زمین‌لرزه‌ها نیز باعث مرگ و مجروحیت شده اند.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی افزود: “در حال حاضر تعداد جان باختگان (در زلزله‌های ترکیه و سوریه بیش از 47 هزار نفر بوده و 125 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. حداقل 15 بیمارستان در ترکیه آسیب دیده و بسیاری از مراکز بهداشتی نیز تحت تاثیر زمین لرزه آسیب دیده‌اند.

در سوریه نیز، 145 مرکز بهداشتی آسیب دیدند. 26 میلیون نفر تحت تأثیر زلزله‌ها قرار گرفتند. سازمان بهداشت جهانی یک فراخوان اضطراری برای کمکی 84.5 میلیون دلاری در حمایت از تلاش‌های کمکهای بهداشتی اضطراری در هر دو کشور راه اندازی کرد.”

گبریسوس از سوی دیگر با یادآوری اینکه یک سال از حمله روسیه به اوکراین می گذرد، به پیامدهای مخربی که جنگ روسیه و اوکراین برای سلامتی به همراه داشت اشاره کرد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: “از زمان شروع درگیری، سازمان بهداشت جهانی802 حمله به بخشهای خدمات بهداشتی را تایید کرده است. این حملات منجر به مرگ 101 کارمند مراقبت‌های بهداشتی و بیمار شد.

گبریسوس افزود: “سازمان بهداشت جهانی از نزدیک با شرکای خود در اوکراین کار می‌کند و تعداد افرادی که به آنها خدمات بهداشتی داده شده است، به 8.4 میلیون نفر رسیده است. سازمان بهداشت جهانی از ابتدا نزدیک به 3 هزار تن تجهیزات بهداشتی منجمله آمبولانس، ژنراتور، دارو برای بیماران مزمن، تجهیزات جراحی اورژانسی و تروموا را به اوکراین تحویل داده است. سازمان بهداشت جهانی برای کمک 240 میلیون دلاری درحمایت از أمور کمکی و رسیدگی به 11.4 میلیون نفر در اوکراین و کشورهایی که در آن پناهنده شده‌اند، دعوت کرد.

این مقام مسئول سازمان جهانی بهداشت در خصوص اپیدمی نوع جدید ویروس کرونا نیز گفت: “در حالی که جهان به طور کلی در وضعیت بهتری نسبت به سه سال پیش قرار دارد، نباید این ویروس را فراموش کرده و ساده قلمداد کرد.”

وی به اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیقات برای تولید واکسن‌هایی که می‌توانند حفاظت بیشتری را ارائه کرده و انتقال بیماری را کاهش دهند نیز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا