میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

درمان بیش از 10 هزار حیوان خانگی در استان زلزله‌زده حتای

تبلیغ در عصر ترکیه

انجمن دامپزشکان ترکیه و سایر سازمان‌های ذیربط بالغ بر 10 هزار حیوان خانگی و بی‌سرپرست را در استان زلزله‌زده حتای درمان و واکسینه کردند.

شهرداری حتای با همکاری اتحادیه دامپزشکان ترکیه و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد بیش از 10 هزار حیوان خانگی و بی‌سرپرست را در مناطق زلزله‌زده جنوب شرقی کشور نجات داده و درمان کردند.

حیوانات نجات یافته از زیر آوار و حیواناتی که در خیابان‌های سرگردان بوده و سرپرستی نداشتند به 3 مرکز مراقبت انتقال و زیر نظر متخصصان مورد مداوا قرار گرفتند.

مصطفی ماساتلی، استاندار آماسیا که به عنوان مسئول هماهنگی بهداشت و مراقبت از حیوانات خانگی در استان حتای منصوب شده است به آناتولی گفت در زلزله‌های اخیر حیوانات نیز آسیب بسیار زیادی دیده‌اند. بررسی های لازم برای اسکان حیوانات خانگی که بر اثر زلزله بی سرپرست شده بودند و همچنین نگهداری از حیوانات ولگردی که نگهداری آنها سخت شده بود، انجام شد.

وی افزود: پس از این بررسی‌ها 3 مرکز اصلی جمع آوری و ارجاع حیوانات راه‌اندازی شد. حیوانات به این پناهگاه‌ها منتقل و پس از درمان واکسینه شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

گفتنی است 6 فوریه دو زلزله‌ مهیب به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند.

*در ترکیه به حیوانات نگویید بالای چشم تان ابروست!

*زلزله ترکیه؛ این حیوانات را امدادگران نجات دادند (عکس و فیلم)

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا