میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

تولید سامانه آشیانه‌یاب ویژه فرود هلیکوپتر در کشتی‌ها توسط شرکت‌های ترکیه‌ای

دو شرکت تُرک فعال در بخش مهندسی و صنایع دفاعی سامانه آشیانه‌یاب ویژه فرود و انتقال هلیکوپتر در کشتی‌ها را طراحی و تولید کردند.

تبلیغ در عصر ترکیه

دو شرکت تُرک فعال در بخش مهندسی و صنایع دفاعی سامانه آشیانه‌یاب ویژه فرود و انتقال هلیکوپتر در کشتی‌های هلیکوپتربر را طراحی و تولید کردند.

شرکت‌های مهندسی فنآوری‌های دفاعی و شرکت صنایع دفاعی آلتین‌آی پس از امضای توافقی مبنی بر طراحی و ساخت سامانه آشیانه‌یاب ویژه فرود و انتقال هلیکوپتر‌ها در کشتی‌های هلیکوپتربر با سازمان صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه در اواسط سال 2021 موفق به تولید بومی این سامانه شدند.

تولید سامانه طراحی شده توسط دو شرکت مذکور پس از پایان موفقیت آمیز مراحل تحقیق و توسعه از ماه مارس 2022 آغاز و آزمایش میدانی سامانه نیز در سپتامبر همان سال با موفقیت انجام گرفت.

اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه در گفتگو با آناتولی با اشاره به اینکه سامانه آشیانه‌یاب ویژه فرود و انتقال هلیکوپتر در کشتی‌های هلیکوپتربر برای اولین بار در کشور طراحی و تولید می‌شود، اظهار داشت: این سامانه امکان فرود امن هلیکوپترها در کشتی‌ها و انتقال به آشیانه را فراهم می‌کند.

دمیر تصریح کرد: این سامانه برای اولین بار در سالجاری بر روی ناوچه استانبول نصب و به کار گرفته خواهد شد. نصب سامانه مذکور بر روی دیگر کشتی‌های جنگی ساخت داخل در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا