میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

ترکیه جنگ‌افزارهای به کار رفته در جنگ کره را به مقامات سئول تحویل داد

تبلیغ در عصر ترکیه

سفارت ترکیه در سئول با انتشار اطلاعیه‌ای از تحویل ملزومات مختلف جنگی که نظامیان تُرک در جنگ کره جنوبی استفاده کرده بودند، به موزه یادبود جنگ کره جنوبی خبر داد.

این جنگ‌افزارها که از سوی وزارت دفاع ترکیه ارسال شده بود، طی مراسمی با حضور رایزنی نظامی سفارت، مراد تامر سفیر ترکیه در سئول به مقامات موزه یادبود جنگ کره جنوبی تحویل داده شد.

گفتنی است جنگ کره 25 ژوئن 1950 با حمله کره شمالی به کره جنوبی آغاز شد. در این جنگ چین و اتحاد جماهیر شوروی از کره شمالی و سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا از کره جنوبی حمایت کردند.

بنا به اعلام منابع وزارت دفاع کره جنوبی، ترکیه که در مجموع با 4 تیپ (21 هزار و 212 سرباز) در جنگ شرکت کرده بود، چهارمین کشوری بود که بیشترین سرباز را به این کشور اعزام کرد.
خبرگزاری آناتولی در این باره نوشت: بر اساس سوابق وزارت جانبازان کره، بالغ بر 700 نفر از سرباز ارتش ترکیه در جبهه‌های جنگ شهید شده و بیش از 200 نفر دیگر نیز مجروح و پس از جنگ جان خود را از دست دادند. ترکیه سومین کشور شرکت کنند‌ه در جنگ کره از نظر بیشترین تعداد شهدا است.

همچنین 462 نفر از 900 سرباز ترکیه‌ای که در این جنگ شهید و مفقود شدند در گورستان یادبود سازمان ملل در بوسان کره دفن شدند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا