میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

بهترین خوانندگان جهان؛ از مایکل جکسون تا ماریا کری

شاید دیدن نام دیوید بووی در میان خواننده‌های تأثیرگذار برایتان عجیب باشد، اما باید بگوییم هنرمندانی مثل «Nine Inch Nails» و «Radiohead» بدون حمایت این پادشاه موسیقی آوانگارد و تجربی، جایگاهی در موسیقی راک نداشتند. این نکته به‌تنهایی گویای تأثیر چشمگیر این خواننده بر دنیای موسیقی است.

تبلیغ در عصر ترکیه

استعداد و محبوبیت همیشه دست‌ به‌ دست‌ هم نمی‌دهند، اما اگر بدهند نتیجه ظهور ستاره‌ای است که خاطره‌اش حتی بعد از مرگ او هم در ذهن مردم باقی می‌ماند. در این مقاله با بهترین خوانندگان جهان آشنا می‌شویم، کسانی که آثارشان تأثیر شگفت‌انگیزی بر دنیای موسیقی داشت. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که در انتخاب بهترین خواننده های جهان همیشه پای سلیقه در میان است و معیار مشخصی برای این منظور وجود ندارد.

۱. مایکل جکسون (Michael Jackson)

Michael Jackson

نام مایکل جکسون به‌ گوش همه ما آشناست. از کسی حرف می‌زنیم که کارش را بدون آموزش رسمی یا خواندن و نوشتن نت‌های موسیقی شروع کرد و بعدها به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فرهنگ و سرگرمی در تاریخ موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، به او لقب «پادشاه پاپ» را دادند. مایکل اگر بهترین خواننده تمام دوران نباشد، بی‌تردید یکی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌هاست.

۲. استیو واندر (Stevie Wonder)

stevie wonder

استیو ترانه‌سرا و نوازنده‌ای موفق و پیشگام در ژانرهای R&B، فانک، راک، پاپ و سول بود. عجیب نیست که آلبوم‌های این نوازنده نابینا بیش از ۱۰۰میلیون دلار فروش رفته‌اند و ۲۵ جایزه گرمی به‌ دست آورده است. امروزه در تمام تالارهای مشاهیر ردی از استیو به‌ چشم می‌خورد و حتی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره‌ای دارد.

۳. ماروین گی (Marvin Gaye)

Marvin gaye

ماروین هنرمند بزرگی بود که برای اولین بار «موتاون» يا موسيقى پاپ سياه‌پوستان آمريكا را معرفی کرد. او در تالار مشاهیر موسیقی R&B، ترانه‌سرایان، راک اند رول جای گرفت و جایزه یک عمر دستاورد گرمی را از آن خود کرد. این هنرمند درخشان در سال ۱۹۸۴ طی دعوایی خانوادگی به قتل رسید.

۴. فردی مرکوری (Freddie Mercury)

Freddie Mercury

فردی مرکوری اسطوره علاقه‌مندان به موسیقی راک و بی‌تردید یکی از بهترین خوانندگان جهان است. این ستاره در جوانی از دنیا رفت، اما در همان مدت کم توانست به تالار مشاهیر موسیقی راه یابد و جوایز متعددی به‌ دست بیاورد. فردی چنان خواننده بااستعداد و تأثیرگذاری بود که بر اساس زندگی او و گروه موسیقی‌اش که کوئین نام داشت بارها نمایش، زندگی‌نامه و برنامه تلویزیونی ساخته شده است.

۵. فرانک سیناترا (Frank Sinatra)

Frank Sinatra

یکی دیگر از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، فرانک سیناترا به‌عقیده عده زیادی محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین موسیقی‌دان دهه ۱۹۰۰ است؛ جوایز او در حوزه موسیقی هم این را تأیید می‌کنند. صدای او یکی از شناخته‌شده‌ترین صوت‌های دنیاست که هنوز هم در رویدادهای مختلف شنیده می‌شود.

۶. آرتا فرانکلین (Aretha Franklin)

Aretha Franklin 1

آرتا فرانکلین در سال ۱۹۶۷ با آهنگ پرطرف‌دار «Respect» معروف شد و استعدادش را به تمام دنیا نشان داد. طولی نکشید که همسالانش او را «ملکه موسیقی سول» نامیدند و اولین بانوی خواننده‌ای بود که وارد تالار مشاهیر راک‌اند‌رول شد. فرانکلین ۱۱۲ تک‌آهنگ داشت، ۱۸ جایزه گرمی برنده شد و با فروش بیش از ۷۵میلیون قطعه موسیقی در سراسر جهان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان جهان در تمام دوران محسوب می‌شود.

۷. پل مک‌کارتنی (Paul McCartney)

Paul McCartney

پل مک‌کارتنی صدای فوق‌العاده دل‌نشینی دارد. او با گروه «The Beatles» به شهرت رسید و بعدها نوازندگی انفرادی، گروه «Wings» و همکاری با مایکل جکسون شهرتش را بیشتر کردند و او را به جایگاه اول «Billboard Hot 100» رساندند. آهنگ «Yesterday» مک کارتنی پرفروش‌ترین آهنگ تاریخ موسیقی است که بیش از ۲۲۰۰ هنرمند و گروه دیگر آن را بازسازی کرده‌اند.

۸. استیو پری (Steve Perry)

Steve Perry
This Oct. 8, 2018 photo shows singer Steve Perry posing for a portrait in New York to promote “Traces,” his first album almost 25 years. (Photo by Brian Ach/Invision/AP)

استیو پری یکی بهترین خواننده های جهان در سبک راک است. صدای رسا و قدرتمند این خواننده با گستره آوازی سه‌اکتاوی نیرویی بود که او را به رهبری فوق‌العاده برای گروه «Journey» و هنرمندی خارق‌العاده تبدیل می‌کرد. استیو صدای طلایی آرنا راک در دهه ۸۰ میلادی است و تأثیری که بر موسیقی راک گذاشت تا همین امروز هم احساس می‌شود. پری توانست راه خود را به‌عنوان یکی از بهترین خوانندگان جهان به تالار مشاهیر راک‌اندرول باز کند.

۹. جیمز براون (James Brown)

James Brown

ژانرهای موسیقی سول، فانک و رپ شهرت و محبوبیت خود را مدیون جیمز براون، پدرخوانده موسیقی سول سیاهان آمریکا، هستند. این خواننده پرانرژی دستی به سروگوش موسیقی مدرن کشید و آن را به‌سمت‌ دیسکو، هیپ‌هاپ و فانک هدایت کرد. انرژی او حتی در ترانه‌هایش پیداست و افتخارات و جوایزش بی‌شمارند.

۱۰. ماریا کری (Mariah Carey)

Mariah Carey

یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ در میان زنان، ماریا کری است. تأثیر گستره آوازی پنج‌اکتاوی کری بر بسیاری از همتایان مدرنش کاملا مشهود است، از آریانا گرانده و بیانسه گرفته تا کلی کلارکسون و کریستینا آگیلرا. چند آلبوم او گواهی الماس و چندین آلبومش گواهی پلانتیوم گرفته‌اند. این ستاره جهانی در دهه ۲۰۱۰ کمی کم‌کار شد، اما جوایزی که کسب کرده است نشان می‌دهند روزگاری مرکز توجه علاقه‌مندان موسیقی بوده است.

۱۱. جنیس جاپلین (Janis Joplin)

Janis Joplin

جنیس یکی از اعضای اصلی باشگاه ۲۷ (گروهی از ستارگان پاپ و راک) بود. این هنرمند در عمر کوتاهش بر تعداد بی‌شماری از هنرمندان مثل ملیسا اتریج، استیوی نیکس، جوآن جت و فیث هیل تأثیر گذاشت. آهنگ‌های جاپلین هنوز هم در رویدادهای مختلف شنیده می‌شوند. پایان غم‌انگیز او زود از راه رسید، اما صدای قدرتمند، خشن و روح‌انگیزش باقی می‌ماند و در آینده هم الهام‌بخش هنرمندان بسیاری می‌شود.

۱۲. کریستینا آگیلرا (Christina Aguilera)

Christina Aguilera

یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ جهان که به‌رغم سن کمش توانست به محبوبیت و شهرت فراوان برسد و افرادی مثل آدام لمبرت و لیدی گاگا از او تأثیر پذیرفته‌اند، کریستینا آگیلرا است. او تاکنون ۸ آلبوم منتشر کرده است و از محبوب‌ترین آهنگ‌هایش می‌توان به «Genie In A Bottle»، «Dirty» و «Beautiful» اشاره کرد. البته این بانوی خوش‌صدا هنوز جوان است و شاید بهترین سال‌های کاری‌اش در راه باشند.

۱۳. کارن کارپنتر (Karen Carpenter)

Karen Carpenter

کارن کارپنتر بی‌تردید یکی دیگر از بهترین خواننده های جهان است که صدای پویا و تغییرپذیرش را همه دوست دارند. بخشی از محبوبیت و شهرت او بابت نواختن درام است و در عمر کوتاهی که داشت بر خوانندگان بزرگی مثل مدونا تأثیر گذاشت. کارن در جوانی از دنیا رفت، اما میراث او همچنان پابرجاست.

۱۴. تینا ترنر (Tina Turner) از بهترین خوانندگان جهان

Tina Turner

این خواننده و بازیگر آمریکایی‌سوئیسی یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان تمام دوران است. حتی به او لقب ملکه راک‌اند‌رول را داده‌اند. صدای رشدیافته و قدرتمند ترنر متزوسوپرانویی (سوپرانوی متوسط) با گستره آوازی چهاراکتاوی است که قلب و روح علاقه‌مندان به آر اند بی، پاپ، سول، راک‌اندرول و راک را هدف می‌گیرد. ترنر ۲۴ آلبوم با آیک و ۹ آلبوم انفرادی دارد.

۱۵. ری چارلز (Ray Charles)

Ray Charles

ری چارلز در هفت‌سالگی نابینا شد و در سال‌های بعد خود را به‌عنوان اسطوره‌ موسیقی به دنیا معرفی کرد. این خواننده تأثیرگذار در سبک‌های کانتری، آر اند بی و پاپ موفقیت‌های چشمگیری داشت، اما تا ابد به‌عنوان پیشگام موسیقی سول در یادها باقی خواهد ماند. چارلز تک‌تک نت‌های نواخته‌شده را می‌شنید و مهر تأیید یا رد بر نوازندگان می‌زد. یکی از آهنگ‌های بی‌نظیر ری چارلز «Hit The Road Jack» است.

۱۶. الویس پرسلی (Elvis Presley)

Elvis Presley

الویس آرون پرسلی با ۲۴ آلبوم که در سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۷ منتشر کرد، پادشاه راک‌اندرول و یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان جهان محسوب می‌شود. شاید از نظر بزرگان موسیقی به‌لحاظ مهارت و استعداد یکی از بهترین خواننده های جهان نباشد، اما صدای جذابش او را به شهرت چشمگیری رساند. هنرمندان بزرگی مثل بیتلز، کلیف ریچارد، بیلی فیوری و بسیاری دیگر از الویس الهام گرفته‌اند.

۱۷. التون جان (Elton John)

Elton John

شاید با شنیدن نام این خواننده آهنگ‌هایی مثل «Bennie And The Jets» ،«Goodbye Yellow Brick Road» یا «Candle In The Wind» در ذهنتان پخش شوند، اما التون فقط خواننده نبود. بخش زیادی از شهرت او به‌خاطر ترانه‌سرایی، پیانو‌نوازی و آهنگسازی است. بعد از او کمتر کسی توانست پیانونوازی به‌سبک راک را ادامه بدهد.

۱۸. رابرت پلانت (Robert Plant)

Robert Plant

پلانت بعد از همکاری با لد زپلین به الگویی برای خوانندگان راک تبدیل شد و افراد بی‌شماری از او تقلید کردند. شاید لد زپلین او را به افسانه تبدیل کرده باشد، اما به‌‌تنهایی هم آثار درخشانی در دنیای موسیقی به‌ جا گذاشت. اگر رابرت پلانت نبود، شاید هیچ‌وقت هنرمندان برجسته‌ای مثل کریس کرنل، گری چرون، گدی لی، سامی هاگار، فردی مرکوری یا اکسل رز هم نبودند.

۱۹. دیوید بووی (David Bowie)

David Bowie

شاید دیدن نام دیوید بووی در میان خواننده‌های تأثیرگذار برایتان عجیب باشد، اما باید بگوییم هنرمندانی مثل «Nine Inch Nails» و «Radiohead» بدون حمایت این پادشاه موسیقی آوانگارد و تجربی، جایگاهی در موسیقی راک نداشتند. این نکته به‌تنهایی گویای تأثیر چشمگیر این خواننده بر دنیای موسیقی است. بووی حتی با کوئین، میک جگر و بینگ کرازبی همکاری کرد و در تمام این سال‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

۲۰. پرینس (Prince)

Prince

پرینس نه‌تنها یکی از بهترین خوانندگان جهان بود، بلکه مهارتش در نواختن گیتار بسیاری از نوازندگان امروزی را شرمنده می‌کند. او فردی به‌شدت کمال‌گرا با گستره آوازی پنج‌اکتاوی بود که او را به خواننده‌ای تمام‌عیار بدل می‌کرد. پرینس از ابراز وجود نمی‌ترسید و از اطرافیان خود هم چنین انتظاری داشت. شاید آهنگ‌های محبوب او را شنیده باشید، آهنگ‌هایی مثل «Purple Rain» ،«1999» و «When Doves Cry».

کلام آخر

 

همان‌طور که در مقدمه هم گفتیم، معیار مشخصی برای تعیین بهترین خوانندگان جهان وجود ندارد. تکنیک و اصالت روی شهرت خواننده اثر می‌گذارند، اما در نهایت این سلیقه هر فرد است که خواننده محبوبش را تعیین می‌کند. بنابراین اگر خواننده محبوب شما در این مقاله از قلم افتاده است، مشتاقانه مایلیم درباره‌اش بشنویم. نام او چیست؟ چرا فکر می‌کنید باید در این فهرست جای بگیرد؟

منبع
چطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا