میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

با این ترفندها همیشه یک آشپزخانه خوشبو داشته باشید!

اما چه کار کنیم که آشپزخانه منزلمان همیشه بوی خوب بدهد؟ در ادامه با آموزش مهم ترین نکاتی برای داشتن یک آشپزخانه خوشبو با ما همراه باشید.

تبلیغ در عصر ترکیه

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه و قلب تپنده آن است که هر روز به منظور پخت و پز، شستشو و صرف غذا مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو تمیزی و خوشبو بودن این قسمت از خانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بوی خوش آشپزخانه تنها به غذایی که در آنجا پخته می شود، مربوط نمی شود و مهم تر از بوی خوش، عدم پخش بوی بد و ماندگی از این قسمت از خانه است.

1- تمیز کردن فیلتر هود
یکی از مهم ترین نکات برای داشتن یک آشپزخانه خوشبو تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه است. هدف از تعبیه هود در آشپزخانه جمع آوری و جذب بوی پخت و پز غذا و چربی های پخش شده در فضای آشپزخانه است و فیلتر آن مانند هر فیلتر دیگری نیاز به تمیز شدن و یا تعویض دارد و در صورت تمیز نشدن بوی نامطبوعی و ماندگی از آن به مشام خواهد رسید. به همین دلیل تمیز کردن دوره ای فیلترهای هود آشپزخانه امری ضروری است و شما می توانید با استفاده از آب گرم، پودر شست و شوی دستی و مقداری جوش شیرین اقدام به تمیز کردن فیلتر هود نمایید.

2- دور ریختن ضایعات غذا
هر چه زباله ها و ضایعات غذا بیشتر در آشپزخانه بمانند، احتمال این که بوی بد از آشپزخانه به مشامتان برسد، بیشتر است. از این رو توصیه می شود که ضایعات غذا و زباله ها را به جای قرار دادن بر روی سینک یا پیشخوان درون یک سطل دربسته قرار داده و فورا از منزل خارج کنید. عادت کنید هر روز زباله ها را از منزل خارج کنید. در غیر این صورت با بوی بدی در آشپزخانه مواجه خواهید شد.

3- جرم گیری و تمیز کردن ماشین ظرفشویی
بی شک ماشین ظرفشویی با شستشوی ظرف ها بار سنگینی را از دوش افراد خانواده برداشته است. این وسیله پرکاربرد به مرور زمان با تجمع ضایعات غذا و انواع باکتری روبرو می شود و همین موضوع موجب بدبو شدن آن خواهد شد. این موضوع جرم گیری ماشین ظرفشویی را به مساله ای ضروری تبدیل می کند. اگر به صورت روزانه از ظرفشویی خود استفاده می کنید، لازم است ماهی یک بار آن را جرم گیری کنید. در صورت که زیاد از ماشین ظرفشویی استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم هر سه ماه یکبار اقدام به تمیز کردن آن نمایید. می توانید از محلول جرم گیر ماشین ظرفشویی و یا سرکه و جوش شیرین برای این کار استفاده کنید.

4- پرورش گیاهان
جلوگیری از بوهای ناخواسته تنها بخشی از تلاش ما برای خوشبو کردن فضای آشپزخانه است. می توانید با پرورش گیاهان خوشبو مانند مریم گلی، گشنیز یا نعناع بر روی پیشخوان آشپزخانه علاوه بر مصرف خوراکی، بوی مطبوعی را در فضای آشپزخانه ایجاد کنید.

5- بررسی گیاهان آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی هم ممکن است در ایجاد بوی بد در فضای آشپزخانه نقش داشته باشند. اگر رطوبت گلدان گیاه بالا باشد و یا بیش از حد آبیاری شود، ممکن است کپک بزند و منجر به پخش بوی نامطبوع در فضا شود. از این رو توصیه می شود در صورتی که با بوی بدی در منزلتان مواجه شدید و منشاء آن را نمی دانستید، گیاهان آپارتمانیتان را بررسی کنید.

6- تهویه مناسب
داشتن تهویه مناسب یکی از مهم ترین دلایل برای داشتن یک آشپزخانه خوشبو است. باز کردن پنجره ها و روشن کردن هود آشپزخانه در حین آشپزی به گردش هوای مناسب در این فضا کمک کرده و از پراکنده شدن بوی بد جلوگیری می کند.

7- خوشبو کننده های گیاهی
یکی دیگر از ترفندها برای داشتن یک آشپزخانه خوشبو استفاده از خوشبو کننده های گیاهی است. می توانید مقداری دارچین، میخک یا پوست پرتقال را درون یک قابلمه پر از آب ریخته و بگذارید به جوش بیاید. می توانید برای از بین بردن بوهای نامطبوع مقداری سرکه را درون آب بجوشانید.

8- تزئین آشپزخانه با گل های تازه
می توانید با تزئین آشپزخانه به کمک گل های تازه علاوه بر زیباتر کردن فضای آشپزخانه به خوشبوتر شدن هوای این قسمت از خانه کمک کنید.

منبع
راهنماتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا