میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

بازگشایی ۲ پایانه جدید میان ترکیه و ایران

دو پایانه مرزی دیگر بین دو کشور وجود دارد. هم اکنون زیرساخت پایانه مرزی بین شهر سلماس و در منطقه «کوزرش» و «گلینجیک» واقع در شهرستان باشکاله وان آغاز شده که در آینده به عنوان دروازه تجارت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبلیغ در عصر ترکیه

کایهان ترکمن‌اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و نماینده مردم استان وان از حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آنادولو در ارتباط با گشایش پایانه‌های مرزی جدید در بین دو کشور گفت: هم اکنون 3 پایانه مرزی فعال با ایران داریم. در دو پایانه مرزی اسن دره (سرو) و گوربولاق (بازرگان) عمل ترانزیت صورت می‌گیرد.

مرز کاپی‌کوی (رازی) به ورود خودروهای سواری اجازه داده می‌شود. این پایانه مرزی همچنین با تلاش سران دو کشور طی شش‌ماه آینده در زمینه ترانزیت فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح گشایش دو پایانه مرزی دیگر بین دو کشور وجود دارد. هم اکنون زیرساخت پایانه مرزی بین شهر سلماس و در منطقه «کوزرش» و «گلینجیک» واقع در شهرستان باشکاله وان آغاز شده که در آینده به عنوان دروازه تجارت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیگری نیز در چالدران و گلینجیک که زیرساخت آن در حال احداث است به احتمال زیاد در آینده نزدیک گشایش خواهد یافت. با این حساب در دوره آینده دارای 5 پایانه مرزی جداگانه با ایران خواهیم شد.

منبع
ایرانیان مقیم ترکیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا