میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

بازسازی شهرهای زلزله‌زده ترکیه با طرح‌های علمی و مدرن

بازسازی مناطق زلزله‌زده نه تنها تمرکز بر روند ساخت ساز بلکه با ارزیابی ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بازطراحی و به انجام خواهد رسید.

تبلیغ در عصر ترکیه

پروفسور قاسم ینی‌گون، عضو شورای «سپر ملی مقابله با ریسک» در مقاله‌‌ای به آناتولی در مورد تصمیمات سوم و دهم مارس این شورا در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده نوشت: نه تنها ساخت و ساز در این مناطق بلکه ارزیابی و بازطراحی پروژه‌هایی مطابق با بافت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهرها در اولویت اصلی قرار دارند.

وی با اشاره به نشست‌ه سوم مارس که به ریاست رجب طیب ارودوغان، رئیس جمهور ترکیه به مدت 7 ساعت در کاخ دلمه باغچه به دنبال وقوع زلزله‌‌های اخیر برگزار شد، توضیح داد: در این جلسه که کارشناسان و اساتید از حوزه‌های مختلف حضور داشتند، تمامی گام‌های لازم که باید برداشته شوند مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست تصمیم به تشکیل شورای رسیدگی به سیاست‌های مدیریت حوادث غیرمترقبه اتخاذ و همچنین نحوه مقاوم سازی شهر‌ها ارزیابی شد.

وی ادامه داد: بر این اساس تشکیل کمیسیون‌های تابع در زمینه ارایه پیشنهادات و روند آمادگی مسجل شد. دومین نشست دهم مارس در غازی آنتپ آغاز به منظور تعیین تاریخ نشست گروه‌های زیرمجموعه طرح توسعه ترکیه و همچنین ارزیابی اقدامات صورت گرفته با حضور وزرا و مسئولین ذی ربط آغاز به کار کرد.

عضو شورای «سپر ملی مقابله با ریسک» ترکیه هدف برگزاری این نشست‌ها را احیای یازده استان آسیب دیده در زلزله‌های اخیر دانست و گفت: کارشناسان عمرانی، کشاورزی، محیط زیست، صنایع، اجتماعی، معماری، شعرسالزی، معدن، زمین شناسی تاریخ، ارتباطات و غیره در این نشست‌ها نقش فعالی را ایفا می‌کنند.

گفتنی است 6 فوریه دو زلزله‌ مهیب به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند.

منبع
خبرگزاری آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا