میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

ایران رکورد ترکیه را شکست

تبلیغ در عصر ترکیه

مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران با بیان اینکه ما توانستیم به طور میانگین در هر دقیقه ۵۱۵۴ نهال را غرس کنیم، گفت: پیش از این رکورد دست ترکیه بود که در هر دقیقه ۵ هزار و ۵ نهال را کاشته بود. البته ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا گینس کار را بررسی و نتیجه را ثبت کند و زمانی که تأیید شود، رکورد ترکیه شکسته شده است.

به گزارش  عصر ترکیه به نقل از تسنیم، مصطفی نادری در رابطه با جابه‌جا کردن رکورد کاشت نهال در دقیقه اظهار کرد: روز گذشته به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری یک حرکت جهادی شکل گرفت و در ۴۱۸ شهرستان توسط ۱۰ هزار نفر در ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه، یکصد و ۴ هزار اصله نهال غرس شد.

وی افزود: در این مراسم نماینده صلیب سرخ جهانی در ایران که به واسطه سازمان تغییرات اقلیمی ژنو که زیرمجموعه صلیب سرخ است، دبیرکل فدراسیون باشگاه‌های یونسکو در ایران رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس جوانان هلال احمر، همکاران سازمان منابع طبیعی، رئیس سازمان و معاونین و تشکل‌های مردمی حضور داشتند.

مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ما توانستیم به طور میانگین در هر دقیقه ۵۱۵۴ نهال را غرس کنیم، گفت: پیش از این رکورد دست ترکیه بود که در هر دقیقه ۵ هزار و ۵ نهال را کاشته بود. البته ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا گینس کار را بررسی و نتیجه را ثبت کند و زمانی که تأیید شود، رکورد ترکیه شکسته شده است.

نادری گفت: برای نخستین بار تشکل‌های منابع طبیعی و محیط زیست آمدند و بر این امر نظارت کردند و دبیر تشکل‌های مردم نهاد کل کشور این تشکل‌ها را ساماندهی کردند. ما به عنوان یک دستگاه دولتی آمار ندادیم و گفتیم همه تشکل‌ها بیایند و نظارت کنند. این کار شروعی برای نظارت تشکل‌ها بر کارهای سازمان منابع طبیعی بود.

وی با بیان اینکه کار سنگین ما که کاشت یک میلیارد درخت در سال است از سال آینده شروع می‌شود، تصریح کرد: ما باید روزانه به طور میانگین ۶۸۵ هزار اصله نهال را غرس کنیم تا به ۲۵۰ میلیون نهال در سال برسیم و کار بزرگ امروز مانوری بود که ما می‌توانیم با یک مدیریت صحیح این کار را انجام دهیم.

مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: اگر به سابقه اوایل انقلاب نگاه کنیم، می‌بینیم که این حرکت برای نخستین بار نبود و ما پیش از این تجربه جهاد سازندگی را داشتیم که آبادانی کشور را پایه‌گذاری کرد. ما باید به روحیه جهادی اول انقلاب برگردیم و از بروکراسی اداری دست و پاگیر که خود را در آن مبحوس کرده‌ایم، فاصله بگیریم.

نادری گفت: ما در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هم برای کاشت یک میلیارد درخت هدف‌گذاری کرده و حتی کاشت‌های ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون را هم تجربه کردیم اما به خاطر فاصله گرفتن از روحیه جهادی و ادغام جهاد با کشاورزی جهاد به نابودی کشانده شد و این امر نیز میسر نشد اما دیروز اتفاق بزرگی رقم خورد و امیدواریم استمرار پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با روحیه جهادی که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری شکل گرفته و برگرفته از روحیه جهادی اوایل انقلاب است، پیش می‌رویم و سعی می‌کنیم که ایرانی قوی سرسبز را به آیندگان تحویل دهیم و تلاش ما این است که حفظ منابع طبیعی این سرزمین برای کودکانمان باشیم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

2 دیدگاه

  1. کاشت نهال مهم نیست نگهداری و استفاده درست از منابع آبی مهم است متن خبر پیداست که هدف ثبت روکرد گینس بوده هرساله اتوبان تهران به قم اطراف فرودگاه امام کلی نهال میکارند وسط تابستان همه خشک می شود

  2. ترکیه چون از سه طرف دریا هست نیاز چندانی به کاشت نهال نداره اما برام تعجب داشت که رکورد دار هستن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا