میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

اردوغان: همه دانشگاه ها تا پایان سال تحصیلی غیر حضوری شدند

مدارس همه شهرهای ترکیه نیز تا روز بیستم ماه جاری میلادی تعطیل شدند.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از بررسی در مناطق زلزله‌زده در استان دیاربکر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حال برنامه‌ریزی برای نوسازی صدها هزار خانه و زیرساخت‌ها در شهرهایی که در زلزله ویران شده‌اند، هستیم.

اردوغان تاکید کرد: دولت تمام امکانات کشور را بسیج کرده است. به ما اعتماد کنید، هیچ یک از هموطنان را در شرایط سخت تنها نگذاشته و نخواهیم گذاشت.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین درباره آمار اخیر زلزله‌ گفت: تاکنون 21 هزار و 43 نفر در زمین‌لرزه‌ها جان خود را از دست داده‌ و 80 هزار و 97 نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: زلزله‌های قهرمان‌مرعش نسبت به زلزله سال 1999 در گولجوک، 3 برابر بزرگتر و 3 برابر ویرانگرتر بود.

وی درباره فعالیت‌ها در مناطق زلزله‌زده نیز تصریح کرد: در حال حاضر 160 هزار امدادگر همراه با تیم‌های اعزامی از خارج از کشور در 10 شهر زلزله‌زده مشغول فعالیت هستند.

او اعلام کرد: با توجه به وقوع زلزله‌های قهرمان‌مرعش، ادامه سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاملا مجازی برگزار خواهد شد.

اردوغان افزود: از خوابگاه‌های تمام دانشگاه‌های‌مان تا تابستان به عنوان محل اسکان زلزله‌زدگان استفاده خواهیم کرد چون آموزش عالی را در این دوره مجازی برگزار می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: دوره سربازی برای بیش از 13 هزار نفر از مشمولان ساکن مناطق زلزله‌زده از ماه‌های مارس و آوریل به ماه می به تعویق می‌افتد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به تلاش‌ها برخی برای سوء استفاده از این اوضاع تصریح کرد: برخی مراکز، احزاب سیاسی، سازمان‌های مردم نهاد به جای وحدت و اتحاد در این روزهای دشوار در حال نفاق و تفرقه پراکنی هستند؛ اکنون زمان وحدت و اتحاد است.

گفتنی است مدارس همه شهرهای ترکیه نیز تا روز بیستم ماه جاری میلادی تعطیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا