میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

اردوغان: دستیابی به صلح در جنگ روسیه و اوکراین ممکن است

رئیس‌جمهور ترکیه درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت که دستیابی به صلح که برای هر دو طرف امکان عقب‌نشینی شرافتمندانه را فراهم کند، ممکن است.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه در مراسم افطاری که با حضور سفرا در مقر این حزب در آنکارا برگزار شد، درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: اطمینان دارم دستیابی به صلح که برای هر دو طرف امکان عقب‌نشینی شرافتمندانه را فراهم کند و منطقه ما را از این گرداب بیرون بکشد، ممکن است.

وی ضمن اشاره به تداوم روند مبارزه با تروریسم گفت: ما از لفاظی‌ها، حیله‌های دیپلماتیک و نظامی و حمایت‌ از گروه‌های تروریستی آگاه بوده و آنها را پیگیری می‌کنیم.

اردوغان تصریح کرد: همانطور که اجازه ندادیم کشورمان با یک کریدور تروریستی تحت محاصره قرار بگیرد، به اقدامات مشابه جدید نیز اجازه نخواهیم داد.

وی با اشاره به تصمیمات سازمان ملل گفت: نظم جهانی که سرنوشت کل بشریت را به تصمیم 5 کشور محکوم می‌کند پایدار نیست. نیاز فوری به اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل با رویکردی فراگیر ضروری است.

اردوغان در ادامه درباره هتک حرمت قرآن کریم اظهار داشت: دیگر باید به این اقدامات شنیع که نه تنها به حدود 2 میلیارد انسان توهین می‌کند، بلکه باعث خشم آنها می‌شود، پایان داده شود.

وی تاکید کرد: تلاش مذبوحانه برای سوزاندن قرآن کریم به هیچ وجه قابل قبول و توجیه پذیر نیست. این آشکارا یک جرم ناشی از نفرت است.

اردوغان همچنین با اشاره به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: شهرهایمان که در زلزله ویران شده‌اند، بی صبرانه در انتظار بازسازی هستند. به همراه 85 میلیون شهروند کشورمان، به سرعت زخم‌هایمان را التیام خواهیم بخشید.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: از دیروز روند ساخت 70 هزار واحد مسکونی و خانه روستایی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده و 40 هزار و 761 واحد از آنها را کلنگ‌زنی کردیم.

منبع
خبرگزاری آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا