میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

گشایش یک مرز جدید ترانزیتی بین ایران و ترکیه

بر اساس تفاهم‌نامه نامه بین دو کشور و نیز مصوبه این شورا، از پایانه مرز رازی روزانه ۳۰ خودروی ترانزیتی به صورت ترانزیت تردد خواهند کرد که در هفته جاری ۱۷کامیون تردد کرده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به امضای تفاهم نامه ۳۰ بندی اخیر بین ایران و ترکیه و توجه ویژه دو طرف به توسعه همکاری‌های همه جانبه در حوزه‌های اقتصادی، مرز جدید ترانزیتی و صادراتی رازی خوی -کاپی کپی ترکیه گشایش یافت

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بند ۱۱ مصوبه شورای مبادلات مرزی استان در سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس تفاهم‌نامه نامه بین دو کشور و نیز مصوبه این شورا، از پایانه مرز رازی روزانه ۳۰ خودروی ترانزیتی به صورت ترانزیت تردد خواهند کرد که در هفته جاری ۱۷کامیون تردد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات کشاورزی از این مرز ترانزیت می شود و خودروهای ترانزیتی از سراسر ایران می‌توانند از طریق مرز رازی به کشور ترکیه و اروپا محصولات خود را صادر کنند.

کرمی ادامه داد: در محور خوی_قطور_مرز رازی دو نقطه حادثه خیز و حساس برای ترانزیت وجود دارد که با دستور استاندار آذربایجان غربی و با بسیج تمامی دستگاه ها بزودی این نقاط ایمن سازی شده و تلاش می شود تا بیش از پیش این محور را برای ترانزیت و مسافران آماده سازی شود.

وی گفت: مرز رازی این شهرستان اکنون هم بصورت ترانزیتی و هم مسافری بعنوان مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایرانیان مقیم ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا