میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاسراسر جهان

تیم دختران رباتیک افغانستان به یاری زلزله‌زدگان ترکیه شتافت

کمک‌های صندوق «دیجیتال سیتیزن فاند» متشکل از 2 کامیون حامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی و پزشکی با برنامه‌ریزی تیم دختران رباتیک افغانستان از استانبول راهی مناطق زلزله‌زده ترکیه شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

کمک‌های تیم دختران رباتیک افغانستان تحت عنوان «صندوق شهروند دیجیتال» متشکل از 2 کامیون حامل مواد غذایی، مواد شوینده و لوازم پزشکی از استانبول به سمت مناطق زلزله‌زده ترکیه حرکت کرد.

محموله‌های کمک‌های بشردوستانه دفتر این نهاد در راستای برنامه‌های تیم دختران رباتیک افغانستان پس از عملیات بسته‌بندی از مقابل شهرداری بیلیک‌دوزو استانبول جهت تحویل به سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه برای امداد رسانی به زلزله‌زدگان ارسال شد.

رویا محبوب، بنیانگذار تیم دختران رباتیک افغانستان و رئيس نهاد غیرانتفاعی صندوق شهروند دیجیتال مستقر در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی در این زمینه اظهار داشت: «متاسفانه زلزله‌های اخیر در ترکیه و سوریه طی یک قرن گذشته از بدترین فجایع در منطقه به شمار می‌رود که هزاران نفر جان خود را از دست داده، ده‌ها هزار نفر مصدوم و خسارت زیاد مالی را به جا گذاشته است».

وی در ادامه افزود: صندوق «دیجیتال سیتیزن فاند» که به کمک‌های اضطراری در سال‌های اخیر برای مردم افغانستان ادامه می‌دهد، تصمیم گرفت برای کمک به زلزله‌زدگان نیازمند ترکیه نیز اقدام کند. این محموله‌های کمکی حاوی لوازم مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی و مواد غذایی و سایر موارد از طریق برنامه‌های تیم دختران رباتیک افغانستان صورت گرفت».

محبوب گفت: ما سعی کردیم از توان خود در ارسال کمک‌های انسانی سهیم باشیم. ترکیه طی ده‌های اخیر همیشه در کنار مردم افغانستان بوده و در سال 2019 هم میزبان اعضای تیم رباتیک دختران افغانستان بوده است».
گفتنی است روز دوشنبه 6 فوریه دو زلزله‌ مهیب به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند. آمار قربانیان در شهرهای قهرمان‌ماراش، غازی‌آنتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی‌یامان، عثمانیه، حتای، کیلیس، مالاتیا و الازیغ به 42 هزار و 310 نفر رسیده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا