میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
جامعهخبرهای ویژه

محبوبترین مناطق ترکیه برای خریداران مسکن

تبلیغ در عصر ترکیه

بر اساس آمار سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، در سال ۲۰۲۲، تعداد ۳۶ هزار و ۳۱۵ واحد ملکی در منطقه اسنیورت استانبول به فروش رفته که این منطقه را به‌عنوان صدرنشین فهرست محبوبترین مناطق کل ترکیه از لحاظ خرید مسکن معرفی می‌کند. پس از اسنیورت، شهر آلانیا در استان آنتالیا قرار دارد که در سال ۲۰۲۲، تعداد ۲۶ هزار و ۱۹۳ واحد مسکونی در آن به فروش رفته است.

اسنیورت که به گزارش آناتولی، پرجمعیت‌ترین منطقه ترکیه محسوب می‌شود، از مناطقی است که همواره در فهرست مهاجرپذیرترین مناطق کشور قرار دارد. ساخت‌وساز در این منطقه بسیار بالاست و با وجود افزایش‌ پرشتاب قیمت‌ مسکن در ترکیه، اسنیورت همچنان واحدهای ملکی با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه‌تری نسبت به اکثر مناطق استانبول را به متقاضیان مسکن در این کلانشهر ارائه می‌کند.

شهر آلانیا در سال ۲۰۲۱ در رتبه بیست و یکم محبوبترین مناطق ترکیه برای خریداران واحدهای مسکونی قرار داشت. اما پس از حمله روسیه به اوکراین و مهاجرت پرشمار شهروندان این دو کشور به ‌آنتالیا، در سال ۲۰۲۲ در رتبه دوم مناطق پر رونق از لحاظ فروش مسکن قرار گرفته است. تعداد واحدهای مسکونی فروخته‌شده این شهر کوچک در سال ۲۰۲۲ افزایشی ۱۱۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است.

به گزارش آناتولی، تعداد مناطقی که فروش مسکن در آن بیش از ۱۰ هزار واحد بوده در سال ۲۰۲۲ به ۲۷ منطقه رسیده است که در بین آن‌ها ۶ منطقه از آنکارا، ۳ منطقه از آنتالیا، ۲ منطقه از استانبول و یک منطقه از غازی‌آنتپ دیده می‌شود.

پس از اسنیورت و آلانیا، مناطق چانکایا در آنکارا با تقریبا ۲۱ هزار واحد مسکونی، نیلوفر در بورسا با ۲۰ هزار واحد مسکونی، کچی‌اورن در آنکارا با ۱۹ هزار و پانصد واحد مسکونی، شهیت کامیل در غازی‌آنتپ با ۱۸ هزار و ششصد واحد مسکونی و کِپِز در آنتالیا با ۱۸ هزار واحد مسکونی در رتبه‌های سوم تا هفتم از حیث فروش واحدهای مسکونی در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا