میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

۶ خواص شگفت انگیز روغن زیتون برای نوزاد

ماساژ روغن زیتون طبیعی روی پوست نوزاد، بهتر از هر لوسیون و نرم کننده‌ای پوست نوزاد را نرم می‌کند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. این روغن خاصیت ترمیم و بازسازی دارد و برای آبرسانی و همچنین درخشندگی پوست نوزاد مفید است.

تبلیغ در عصر ترکیه

فواید روغن زیتون فرابکر برای کودک
روغن زیتون یکی از مفیدترین و سالم‌ترین انواع روغن است که به خاطر آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد برای سلامت مفید است.

قبل از هر چیزی باید بدانید که برای کودک تنها باید از روغن زیتون فرابکر و طبیعی که بدون هیچگونه افزودنی و مواد شیمیایی تهیه شده است، استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ روغن زیتون روی پوست نوزاد موجب آبرسانی به پوست و همچنین درمان یبوست و بهبود کیفیت خواب در نوزادان می‌شود. در ادامه به برخی از فواید روغن زیتون برای نوزاد اشاره شده است.

۱- آبرسانی پوست
ماساژ روغن زیتون طبیعی روی پوست نوزاد، بهتر از هر لوسیون و نرم کننده‌ای پوست نوزاد را نرم می‌کند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. این روغن خاصیت ترمیم و بازسازی دارد و برای آبرسانی و همچنین درخشندگی پوست نوزاد مفید است.

۲- افزایش رشد کودک
روغن زیتون یک روغن مفید و سالم است و از همین رو می‌توانید بعد از ۶ ماهگی در غذای کودک استفاده کنید. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است که مصرف آن به جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف کمک می‌کند و برای توسعه و رشد مغز و اندام‌های بدن ضروری است. به خاطر داشته باشید که هیچگاه نباید بیشتر از ۱/۴ قاشق چای‌خوری روغن زیتون در غذای کودک استفاده کنید، زیرا مصرف زیاد این روغن موجب بروز اسهال در نوزاد می‌شود.

۳- فواید روغن زیتون برای یبوست نوزاد
اگر نوزاد شما به یبوست مبتلا شده است، می‌توانید مقداری روغن زیتون را روی شکم کودک بریزید و سپس به سمت عقربه‌های ساعت، شکم را ماساژ دهید. این کار از نفخ و گاز معده جلوگیری می‌کند و موجب درمان یبوست در نوزادان می‌شود. اضافه کردن مقدار کمی روغن زیتون به غذای کودک بعد از ۶ ماهگی نیز می‌تواند به درمان یبوست کمک زیادی کند.

۴- درمان کلاه گهواره
کلاه گهواره یک بیماری پوستی در نوزادان است که موجب پوسته پوسته شدن پوست کف سر می‌شود. برای درمان این عارضه می‌توانید مقداری روغن زیتون روی پوست سر کودک بمالید و بعد برای چند دقیقه پوست را ماساژ دهید. حدود یک شب صبر کنید و بعد سر نوزاد را با مقداری شوینده و آب ولرم بشویید.

۵- درمان بثورات پوستی
برخی از نوزادان بعد از استفاده از پوشک دچار قرمزی و حساسیت پوست می‌شوند. برای درمان این مشکل می‌توانید مقداری روغن زیتون را با آب ترکیب کنید و بعد دست خودتان را به این ترکیب آغشته کنید. در ادامه کف دست را به باسن و محل آسیب دیده بمالید تا پوست کودک نرم شود.

۶- درمان سرفه
اگر نوزاد سرفه می‌کند، می‌توانید برای رفع این مشکل مقداری روغن زیتون را روی سینه کودک ماساژ دهید. برای این کار بهتر است چند قطره روغن زیتون را با چند قطره روغن رزماری و روغن نعنا و اکالیپتوس ترکیب کنید و آن را روی سینه و پشت کودک بمالید. این کار به درمان سرفه و همچنین بهبود کیفی خواب در نوزادان کمک می‌کند.

در این مقاله به مهم‌ترین فواید روغن زیتون برای نوزاد اشاره شد. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از روغن زیتون برای نوزاد حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و بعد از ۶ ماهگی نیز به مقدار بسیار کم در رژیم غذایی کودک از این روغن استفاده کنید. اگر تجربه استفاده از روغن زیتون برای نوزاد را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد فواید روغن زیتون برای نوزاد اشاره شده است.

آیا روغن زیتون برای بدن نوزاد مفید است؟ ماساژ بدن نوزاد با روغن زیتون به بهبود کیفیت خواب، آبرسانی پوست و درمان یبوست کودک کمک می‌کند.

عوارض روغن زیتون برای نوزاد چیست؟ برخی از کودکان ممکن است بعد از استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی دچار خارش، قرمزی و تحریک پوست شوند. به خاطر داشته باشید که روغن زیتون نباید برای نوزاد تازه متولد شده استفاده شود و قبل از استفاده از این روغن روی بدن نوزاد باید آن را روی بخش کوچکی از پوست او امتحان کنید.

روغن زیتون برای نوزاد ۷ ماهه چگونه است؟ بعد از ۶ ماهگی دادن روغن زیتون به نوزاد مشکلی ندارد و می‌توانید به اندازه ۱/۴ قاشق چای‌خوری روغن زیتون در غذای کودک استفاده کنید.

دادن روغن زیتون به نوزاد برای یبوست چگونه است؟ اگر کودک شما بالای ۶ ماه است، می‌توانید از مقداری روغن زیتون در غذای کودک استفاده کنید یا از ماساژ شکم با روغن زیتون برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

آیا روغن زیتون برای وزن گیری نوزاد مفید است؟ بعد از ۴ ماهگی می‌توانید به اندازه نیم سی سی روغن زیتون در شیر خشک نوزاد بریزید و به او بدهید.

منبع
اکالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا