میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گوناگون

۶ تکنیک برای از بین بردن کپک دیوار

مشاهده کپک روی دیوار منزل می‌تواند ناخوشایند و نگران‌کننده باشد. این قارچ‌های میکروسکوپی نه تنها ظاهر نامناسبی به خانه شما می‌دهند، بلکه می‌توانند برای سلامتی شما نیز مضر باشند. با چند ترفند ساده می‌توانید به راحتی کپک دیوار را از بین ببرید و از شر این مزاحم ناخوانده خلاص شوید.

تبلیغ در عصر ترکیه

معرفی ۶ تا از بهترین ترفندهای تمیز کردن کپک دیوار

به گزارش مجله اکالا، در ادامه به معرفی چند ترفند ساده برای تمیز کردن کپک دیوار اشاره می‌کنیم:

۱- کپک را با استفاده از مواد طبیعی تمیز کنید

یکی از ترفندهای تمیز کردن کپک دیوار، استفاده از سرکه یا جوش شیرین است. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این مواد، ابتدا آن را در یک ناحیه کوچک و نامحسوس تست کنید تا مطمئن شوید که به سطح آسیب نمی‌رساند.

استفاده از سرکه سفید: سرکه سفید، یک ضد قارچ طبیعی است که می‌تواند به از بین بردن کپک کمک کند. سرکه سفید را با آب به نسبت مساوی مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. سپس محلول را روی سطح کپک زده و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. بعد از ۱۵ دقیقه، سطح را با آب تمیز بشویید.

استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین نیز یک ضد قارچ طبیعی دیگر است. جوش شیرین را با آب به صورت خمیر درآورید و روی سطح کپک بمالید. بگذارید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه روی سطح بماند، سپس آن را با آب تمیز بشویید.

بعد از اینکه کپک را از بین بردید برای تکمیل کار و جلوگیری از بازگشت مجدد کپک حتما دیوار را با استفاده از رنگ‌های مرغوب، رنگ آمیزی کنید.

۲- لوازم آلوده را دور بیندازید

لکه1

اگر کپک روی لوازم منزل مانند کوسن، فرش یا هر سطح دیگری رشد کرده است، بهتر است آن را دور بیندازید. هاگ‌های کپک می‌توانند به سرعت در هوا پخش شوند و برای سلامتی مضر باشند.

۳- مشکلات فنی را رفع کنید

اگر کپک به دلیل مشکلات فنی مانند ایراد در سیستم لوله کشی، شکستگی اتصالات و … ایجاد شده است، باید مشکل فنی را برطرف کنید. در این موارد می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکل به طور کامل حل شود و از بازگشت مجدد کپک جلوگیری کنید.

۴- رطوبت را کنترل کنید

وجود رطوبت از مهم‌‌ترین عوامل تشکیل کپک دیوار است. با کنترل رطوبت می‌توانید به طور موثری از شر کپک خلاص شوید. برخی از کارهای که می‌توانید برای جلوگیری از رشد کپک انجام دهید، عبارتند از:

رطوبت را زیر ۵۰% نگه دارید. از یک رطوبت‌سنج برای اندازه‌گیری سطح رطوبت در خانه خود استفاده کنید و در صورت نیاز از دستگاه رطوبت‌گیر استفاده کنید.

حمام و آشپزخانه را تهویه کنید. هنگام استحمام یا آشپزی، از فن‌های حمام و آشپزخانه استفاده کنید و پس از اتمام کار، پنجره‌ها را برای چند دقیقه باز نگه دارید.

نشتی‌ها را سریعاً رفع کنید. هرگونه نشتی در لوله‌ها، سقف یا دیوارها را در اسرع وقت تعمیر کنید.

سطوح مرطوب را به سرعت خشک کنید. بعد از حمام کردن، دوش گرفتن یا شستن ظرف‌ها، سطوح را با حوله خشک کنید.

از خشک کردن لباس‌ها در داخل خانه خودداری کنید. لباس‌های خیس را روی بند رخت یا در خشک‌کن لباس خشک کنید.

از کاشی یا رنگ ضد آب در مناطق مرطوب استفاده کنید. این کار به جلوگیری از نفوذ آب به دیوارها و کف و رشد کپک کمک می‌کند.

۵- از تهویه مناسب استفاده کنید

لکه

پنجره‌ها را به طور مرتب باز کنید. حتی در زمستان، باز کردن پنجره‌ها به مدت چند دقیقه در روز می‌تواند به گردش هوا و کاهش رطوبت کمک کند. در حمام، آشپزخانه و سایر مناطق مستعد رطوبت از فن‌ها و هواکش‌ها استفاده کنید.

مطمئن شوید که مبلمان در مقابل دیوارها فاصله دارند. این کار به گردش هوا در اطراف دیوارها و جلوگیری از تجمع رطوبت کمک می‌کند.

۶- به فضاهای خالی توجه کنید

زیرزمین و فضاهای تاریک را خشک نگه دارید. از یک رطوبت‌گیر برای خشک نگه داشتن این فضاها استفاده کنید و به دنبال هرگونه نشتی یا مشکل تهویه باشید. همچنین مراقب کپک در زیر سینک‌ها و لوازم خانگی باشید. این مناطق مستعد تجمع رطوبت هستند و باید به طور مرتب بررسی و تمیز شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا