میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

۳ روش نگهداری انبه در فریزر به مدت طولانی

نگهداری انبه در فریزر یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ماندگاری این میوه مفید و خوشمزه است. 

تبلیغ در عصر ترکیه

روش صحیح فریز کردن انبه
انبه از آن میوه‌هایی است که اگر به مدت طولانی آن را در یخچال نگهداری کنید، کیفیت خود را از دست می‌دهد و تیره و خراب می‌شود.

یکی از بهترین روش‌های نگهداری انبه به مدت طولانی، منجمد کردن آن است. انبه از آن میوه‌هایی است که بعد از یخ زدن، کیفیت خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کند و مزه و طعم میوه تغییر پیدا نمی‌کند.

شما می‌توانید از انبه منجمد شده برای تهیه انواع سالاد، اسموتی یا دسر استفاده کنید یا این میوه را به صورت منجمد شده میل کنید.

برای فریز کردن انبه باید انبه سالم و رسیده‌ای را انتخاب کنید. در زمان خرید انبه حتما به رنگ پوست آن توجه کنید تا رنگ میوه در همه قسمت‌های آن یکنواخت باشد.

انبه‌هایی که سبز رنگ هستند، به خوبی نرسیده‌اند و بهتر است حدود ۱ تا ۲ هفته در یخچال قرار بگیرند و برسند و بعد منجمد شوند. به قسمت دم انبه توجه کنید، انبه‌هایی که قسمت دم آن‌ها تیره و سیاه است، پوسیده هستند و کیفیت مناسبی ندارند. اما بهترین روش نگهداری انبه در فریزر چگونه است؟ در ادامه این بخش می‌توانید با آموزش صحیح فریز کردن انبه آشنا شوید.

۱- فریز کردن انبه به صورت خرد شده
یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری انبه در فریزر خرد کردن انبه و بعد منجمد کردن آن است. در این روش ابتدا باید انبه را بشویید و خوب خشک کنید. حالا انبه را از دور تا دور هسته آن به ۴ قسمت تقسیم کنید.

با کمک یک چاقوی تیز، شیارهایی به صورت افقی و عمودی روی آن ایجاد کنید. حالا یک تکه از انبه‌ها را بردارید و با دست آن را به سمت بیرون فشار دهید تا شیارهای انبه از هم باز شوند. در این مرحله می‌توانید تکه‌های انبه را با یک چاقوی تیز از پوست آن جدا کنید و در ظرف بریزید.

زمانی که همه انبه‌های را به صورت مکعبی خرد کردید، می‌توانید آن‌ها را با کمی فاصله در سینی بریزید و در فریزر قرار دهید.

اجازه دهید تکه‌های انبه برای چند ساعت در فریزر بمانند و منجمد شوند. سپس سینی را از فریزر خارج کنید و تکه‌های انبه منجمد شده را در کیسه پلاستیکی یا زیپ کیپ بریزید.

با این روش تکه‌های انبه به هم نمی‌چسبند و می‌توانید آن‌ها را به مدت طولانی در فریزر قرار دهید. با این روش می‌توانید تا ۱۰ ماه انبه‌ها را در فریزر نگهداری کنید.

۲- نگهداری انبه در فریزر با شربت
یکی دیگر از روش‌های نگهداری انبه در فریزر، آغشته کردن تکه‌های انبه به مقداری شربت است. در این روش ابتدا باید پوست انبه‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید.

در ادامه یک شربت ساده با آب و شکر تهیه کنید. شربت را برای چند دقیقه روی حرارت بجوشانید تا کمی غلیظ شود. سپس صبر کنید تا شربت شما کاملا خنک شود.

در ادامه انبه خرد شده را در ظرف مورد نظر بریزید و بعد کمی شربت به آن اضافه کنید. مقدار شربت باید به اندازه‌ای باشد که روی انبه‌ها را بپوشاند. در ادامه ظرف را در فریزر بگذارید. می‌توانید از انبه شیرین شده برای تهیه اسموتی یا درست کردن انواع دسر استفاده کنید.

با این روش می‌توانید از انبه‌ها تا یک سال در فریزر نگهداری کنید.

۳- نگهداری پوره انبه در فریزر
یک روش نگهداری انبه در فریزر، پوره کردن آن است. در این روش باید پوست انبه را جدا و آن را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روشن کنید تا انبه کاملا پوره شود.

حالا انبه پوره شده را در ظرف مناسب بریزید و درب آن را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید. برای راحتی کار بهتر است پوره انبه را در قالب یخ درب دار بریزید و در فریزر بگذارید و هر زمان که به انبه احتیاج دارید، مقداری از آن را از قالب خارج کنید.

می‌توانید از پوره انبه برای درست کردن انواع اسموتی و دسر استفاده کنید.

نگهداری انبه در فریزر

نحوه یخ زدایی انبه چگونه است؟
برای یخ زدایی انبه روش‌های مختلفی وجود دارد. در بهترین روش باید انبه منجمد شده را از فریزر خارج کنید و آن را برای یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید. اگر زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید انبه فریزر شده را با ظرف آن داخل یک ظرف آب سرد قرار دهید.

با این روش بعد از حدود یک ساعت انبه شما نرم می‌شود. اگر قصد دارید که از انبه منجمد شده برای تهیه اسموتی استفاده کنید، نیازی به یخ زدایی نیست و می‌توانید آن را به صورت منجمد شده در مخلوط کن بریزید و میکس کنید.

مدت زمان نگهداری انبه در فریزر
برای منجمد کردن انبه بهتر است تاریخ دقیق روز انجماد را روی بسته بندی آن بنویسید و آن را حداکثر بعد از ۸ تا ۱۲ ماه مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که خواص انبه یخ زده برای مدت زمان طولانی حفظ می‌شود، ولی هر چقدر زودتر آن را استفاده کنید، طعم و مزه میوه بیشتر حفظ می‌شود و خواص آن نیز بیشتر خواهد بود.

کاربرد انبه فریزر شده
بعد از فریز کردن انبه می‌توانید از آن برای تهیه سالاد، سس، اسموتی، نوشیدنی‌های ترکیبی و همچنین بستنی انبه استفاده کنید. اضافه کردن انبه منجمد شده به ماست نیز یک روش فوق العاده برای تهیه ماست میوه‌ای است.

می‌توانید از انبه یخ زده برای تهیه انواع دسر و کیک استفاده کنید یا آن را به مربا، شربت یا ترشی تبدیل کنید و در همه فصول سال از طعم چاشنی‌ها، دسرها و نوشیدنی‌های خوشمزه با طعم انبه لذت ببرید.

در این مقاله از بخش آشپزی به روش‌های مختلف منجمد کردن انبه در فریزر اشاره شد. به خاطر داشته باشید که نگهداری انبه با پوست در فریزر روش مناسبی نیست و در این روش جدا کردن پوست انبه بعد از انجماد سخت می‌شود و این موضوع روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارید.

منبع: اکالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا