میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

کشف قارچ‌های پلاستیک خواری که اقیانوس ها را پاکسازی می کنند

کشف باکتری‌های پلاستیک‌خوار دانشمندان را امیدوار کرده است که راه‌حلی واقعی برای مشکلی که همچنان گریبان سیاره ما را گرفته‌ است پیدا کنیم.

تبلیغ در عصر ترکیه

در میان لایه‌های میکروب‌های اطراف زباله بزرگ اقیانوس آرام، دانشمندان یک قارچ پلاستیک‌خوار به نام «پارنگودنتیوم آلبوم» (Parengyodontium album) کشف کرده‌اند که برخی از پلاستیک‌های موجود در آنجا را می‌خورد.

به گزارش دیجیاتو، تاکنون، به‌نظر می‌رسد که این قارچ‌ها کار پاکسازی را بهتر از ما انجام داده‌اند. حداقل، به نوعی.

زیرا درحالی‌که پارنگودنتیوم آلبوم ​​برخی از پلاستیک‌ها را می‌خورد – به ویژه پلی‌اتیلن مبتنی‌بر کربن در معرض اشعه ماوراء بنفش که رایج‌ترین پلاستیک است – این کار را خیلی سریع انجام نمی‌دهد.

از نظر فنی این قارچ زباله‌هایی را که به اقیانوس آرام نفوذ کرده‌اند، می‌خورد، اما نمی‌تواند آنقدر سریع این کار را انجام دهد تا بتواند با تمام پلاستیک‌هایی که هر سال وارد اقیانوس می‌شوند، سازگاری داشته باشد.

به همین دلیل است که هنوز برای ما مهم است که سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف را کاهش دهیم. اما معنای کشف این قارچ پلاستیک‌خوار این است که شاید بتوانیم راه بهتری برای پاکسازی پلاستیک‌های آلوده به اقیانوس‌هایمان پیدا کنیم.

قارچ
قارچ

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پاک‌سازی زباله‌های بزرگ اقیانوس آرام این است که ورود به داخل و جمع‌آوری آن روی بسیاری از جانداران دریایی تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل هم دانشمندان به دنبال راه‌های بهتری برای پاک‌سازی پلاستیک، به‌جای اینکه مجبور باشند وارد اقیانوس‌ها شوند و زندگی دریایی را در اقیانوس‌ها آزار دهند، بوده‌اند.

آنچه درمورد قارچ جدید قابل توجه است، این است که فقط پلاستیک‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در معرض اشعه فرابنفش قرار گرفته‌اند. نور فرابنفش به خودی خود پلاستیک را به‌صورت مکانیکی تجزیه می‌کند.

قارچ1
قارچ1

کشف باکتری‌های پلاستیک‌خوار دانشمندان را امیدوار کرده است که راه‌حلی واقعی برای مشکلی که همچنان گریبان سیاره ما را گرفته‌ است پیدا کنیم. برخی از محققان حتی پلاستیکی ساخته‌اند که پس از رسیدن‌ به محل دفن زباله، خود را می‌خورد. پیشرفت عظیم دیگری که امیدواریم به کاهش میزان زباله‌های پلاستیکی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا