میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

کشف شبکه جاسوسی متعلق به موساد در ترکیه

این شبکه به مدت ۹ سال در کشورهای ترکیه، آلمان و گرجستان فعالیت داشت.

تبلیغ در عصر ترکیه

رسانه های ترکیه اعلام کردند که سازمان اطلاعات این کشور (میت) طی روزهای گذشته یک شبکه جاسوسی متعلق به موساد را کشف و متلاشی کرده است.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از تسنیم، این شبکه ۹ نفره که ۸ نفرشان در استانبول بودند، در ماه آوریل متلاشی شده است. رهبر این شبکه به نام “احمد ارسین توملوجالی” تحت عنوان شرکت بیمه اقدام به جاسوسی نظامی و سیاسی در ترکیه می کرد.

این شبکه به مدت ۹ سال در کشورهای ترکیه، آلمان و گرجستان فعالیت داشت.

توملوجالی در این باره گفته است: در سال ۲۰۰۶ یک شرکت بیمه راه اندازی کردیم و برای حدود هزار کارخانه و شرکت ایمیل فرستادیم. یکی از این شرکتها که مقرش در آلمان بود، به ما پیشنهاد کار تحقیقاتی داد که عبارت بود از پیدا کردن یک کامیون در ترکیه. این کار را در مدت کوتاهی انجام دادیم. این شرکت به من پیشنهاد داد که در ترکیه برای آنها کار کنم. من هم پذیرفتم و یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای راه اندازی کردم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۱ از فردی بنام “گئورگ” ایمیلی دریافت کردم که مشابه همین اقدامات در ترکیه را از من می خواست و چون کار چندان سختی نبود انجام دادم و پول آن نیز از طریق حواله برایم ارسال می شد. مدتی بعد این فرد با من تماس گرفت خواستار دیدار با من در یک رستوران چینی در وین اتریش شد. او از من خواست یک فرد را در آلمان تعقیب کنم و در ازای آن ۱۱ هزار یورو پرداخت کرد. تصاویر فرد مورد نظر را برای گئورگ می فرستادم. او برای من ۱۴ هزار یورو ارسال کرد که من نیز ۱۱ هزار یورو را برای دوستم که تعقیب کننده آن فرد بود فرستادم.

توملوجالی ادامه داد: پس از آن یک فرد لبنانی را که به استانبول می آمد تعقیب کردم. پس از آن نوبت به ماموریت در گرجستان رسید که در آن هدفمان یک زن و شوهر بودند. از آنها عکس می گرفتیم و پس از ۳ روز ماموریتمان به پایان رسید که در قبال آن ۱۵ هزار یورو گرفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا