میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

کشف بزرگترین دایناسور یک قرن اخیر در انگلیس

طبق مقالات منتشرشده، این حیوان تقریباً به‌اندازه یک گاومیش کوهان‌دار آمریکایی بزرگ نر بود و شواهد یافت شده از ردپاهای فسیلی آن نشان می‌دهد که احتمالاً به‌صورت گله‌ای زندگی می‌کرده‌اند

تبلیغ در عصر ترکیه

غزال زیاری: اخیراً مقاله جدیدی درباره کامل‌ترین دایناسور کشف‌شده در بریتانیا در ۱۰۰ سال گذشته منتشرشده که استخوان لگن شرمگاهی‌اش به‌اندازه یک بشقاب غذاخوری بوده است.

در سال ۲۰۱۳ بود که این نمونه که حدوداً ۱۲۵ میلیون سال قدمت دارد، توسط فردی به نام نیک چیس که گردآورنده فسیل بود، در صخره‌های خلیج کامپتون در جزیره وایت پیدا شد.

جرمی لاکوود، پزشک بازنشسته و دانشجوی دکترای دانشگاه پورتسموث، در حفاری این دایناسور نقش داشت و سال‌هاست که به تجزیه‌وتحلیل ۱۴۹ استخوان مختلف این اسکلت پرداخته است. او تشخیص داد که این اسکلت متعلق به جنس و گونه جدیدی از دایناسورهاست که برای ادای احترام به نیک چیس، آن را Comptonatus chasei نام‌گذاری کرد.

کشف بزرگترین دایناسور یک قرن اخیر در انگلیس

خود جرمی دراین‌باره گفته: «نیک در یافتن استخوان‌های دایناسورها توان فوق‌العاده‌ای داشت و هرروز و در هر شرایط آب و هوایی، فسیل‌ها را جمع‌آوری می‌کرد و به موزه‌ها اهدا می‌کرد. من امیدوار بودم که با هم سن و سال‌هایمان بتوانیم چنین نمونه‌هایی را جمع‌آوری کنیم، اما متأسفانه این‌طور نشد. باوجود اکتشافات شگفت‌انگیز زیاد او در طول سال‌ها، ازجمله یافتن کامل‌ترین جمجمه ایگوانودونی که تاکنون در بریتانیا پیداشده، این اولین دایناسوری است که به نام آقای چیس نام‌گذاری شده است.»

ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دایناسور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا