میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

کره بادام‌ زمینی بهتر است یا کرم کنجد؟

کره بادام‌ زمینی، یک کره کلاسیک و محبوب آمریکایی است، این کره محصولی از بادام‌ زمینی بو داده و آسیاب شده است که اغلب با کمی نمک و شیرین کننده ترکیب می‌شود. نتیجه این ترکیب یک اسپرد غنی، صاف و کمی شیرین است.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگرچه در بسیاری موارد می‌توان کره بادام‌ زمینی و کره یا کرم کنجد را با هم جایگزین کرد اما وقتی نوبت به اعلام یک برنده قطعی می‌رسد، پاسخ آن‌قدرها هم ساده نیست.

کرم کنجد چیست؟
به گزارش اکالا ، کره کنجد یا کرم کنجد خمیری غنی و خامه‌ای است که از دانه‌های کنجد برشته و آسیاب شده تهیه می‌شود. این دانه‌های ریز به یک پوشش صاف و مخملی تبدیل می‌شوند که دارای طعمی آجیلی و کمی تلخ است.

کره بادام‌ زمینی چیست؟
کره بادام‌ زمینی، یک کره کلاسیک و محبوب آمریکایی است، این کره محصولی از بادام‌ زمینی بو داده و آسیاب شده است که اغلب با کمی نمک و شیرین کننده ترکیب می‌شود. نتیجه این ترکیب یک اسپرد غنی، صاف و کمی شیرین است.

البته می‌توانید انواع مختلفی از کره بادام‌ زمینی از جمله کره بادام‌ زمینی کم چرب، طبیعی، غلیظ، صاف، نمکی/بدون نمک و حتی طعم دار در بازار مشاهده کنید.

تفاوت‌های اصلی بین کره کنجد و کره بادام‌ زمینی چیست؟
کره بادام‌ زمینی برای کسانی که به شیرینی علاقه دارند برتری دارد. طعم بادام‌زمینی برشته شده آن به لطف قندهای طبیعی موجود در بادام‌زمینی یا قندهای اضافه شده در انواع تجاری تولید شده، اغلب با کمی شیرینی همراه است.

از طرف دیگر کرم کنجد تجربه‌ای ظریف‌تر و خوش‌طعم‌تر را ارائه می‌دهد. خاصیت آجیلی آن با تلخی دلپذیری درآمیخته شده است و آن را تبدیل به یک عنصر پرکاربردتر می‌کند.

برای مقایسه کره بادام‌زمینی و کره کنجد، بافت نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد. کره بادام‌زمینی دارای قوام‌های مختلفی است، از خامه‌ای (که از طریق آسیاب کردن به دست می‌آید) تا درشت (با حفظ برخی از تکه‌های بادام‌زمینی).

هر دو یک پخش ضخیم را برای ساندویچ فراهم می‌کنند. کرم کنجد دارای بافت نرم‌تر و روان‌تر است که استفاده از آن به عنوان سس را امکان‌پذیر می‌کند.

هم کره کنجد و هم کره بادام‌ زمینی مواد مغذی قدرتمندی هستند. آن‌ها منابع عالی چربی‌های سالم به ویژه چربی‌های تک غیراشباع و چند غیر اشباع هستند که با کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) به سلامت قلب کمک می‌کنند.

این اسپردها همچنین سرشار از پروتئین هستند که برای ساخت و ترمیم بافت‌ها ضروری است. کره بادام‌ زمینی در مقایسه با کرم کنجد معمولاً در هر وعده پروتئین بیشتری ارائه می‌دهد.

کرم کنجد با صفر گرم شکر در ترکیبات خود، در بخش مواد معدنی جلوه‌گری می‌کند و دارای محتوای بالاتری از کلسیم، آهن و منیزیم است که به ترتیب برای استخوان‌های قوی، تولید انرژی و عملکرد عضلات حیاتی هستند.

همچنین منبع مناسبی از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند. از سوی دیگر، کره بادام‌زمینی به فولات بیشتری کمک می‌کند که برای رشد سلولی و سنتز DNA مهم است.

با این حال، یک تمایز مهم برای کسانی که آلرژی دارند وجود دارد. آلرژی به بادام‌زمینی بسیار شایع‌تر از حساسیت به کنجد است و کرم کنجد را برای افرادی که به بادام‌زمینی حساسیت دارند، گزینه‌ای مطمئن‌تری تبدیل می‌کند.

هم کرم کنجد و هم کره بادام‌زمینی غذاهای پر کالری هستند. در حالی که چربی‌های سالم آنها فواید بی شماری را ارائه می‌دهند، زیاده روی در مصرف آنها می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. اعتدال شرط کلیدی در مصرف آن‌ها است معمولاً حدود دو قاشق غذاخوری برای هر وعده کافی است.

علاوه بر این، انواع کره بادام‌زمینی که به صورت تجاری تولید می‌شوند، اغلب حاوی قندهای اضافه شده و چربی‌های ناسالم هستند، بنابراین انتخاب کره بادام‌زمینی طبیعی با حداقل مواد افزوده شده بسیار مهم است.

کره بادام‌ زمینی

طعم کرم کنجد یا کره بادام‌ زمینی کدام بهتر است؟ چرا؟
مشخصات خوش طعم کرم کنجد آن را به سنگ بنای غذاهای خاورمیانه تبدیل کرده است. پایه حلوا و هوموس را تشکیل می‌دهد و به بابا غنوش (دیپ بادمجان برشته شده) که برای ریختن روی فلافل یا گوشت کبابی مناسب است طعمی بی‌نظیر می‌دهد.

تطبیق پذیری آن فراتر از غذاهای خوش طعم است؛ زیرا طعم آن به طعم‌های دیگر غالب نمی‌شود. کرم کنجد طعم و بافت منحصر به فردی به محصولات پخته شده مانند کلوچه و حلوا می‌دهد.

طعم قوی و شیرین کره بادام‌زمینی آن را به یک غذای اصلی صبحانه تبدیل کرده است. چه در نان تست می‌توانید از آن لذت ببرید، چه همراه با میوه‌ها، و چه زمانی که در اسموتی‌ها مخلوط شود، شروعی بی‌نظیر و سرشار از پروتئین برای روز شما را فراهم می‌کند. فراتر از صبحانه، کره بادام‌زمینی به کوکی‌ها، کیک‌ها نیز پیوند خورده و هوس‌های شیرین شما را ارضا می‌کند.

کره بادام‌ زمینی بهتر است یا کرم کنجد؟
کره کنجد فاقد شکر است پیدا کردن نوع ارگانیک آن راحت‌تر است و برای افرادی که بدن آن‌ها حساس است گزینه بهتری است. اما حقیقت این است که هیچ برنده قطعی بین این ۲ وجود ندارد. انتخاب “بهتر” به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

اگر هوس شیرینی دارید، کره بادام‌ زمینی گزینه شماست. اگر طعم خوش طعم و آجیلی را ترجیح می‌دهید، کرم کنجد برتر است. برای کسانی که به بادام‌زمینی آلرژی دارند، کرم کنجد بهترین گزینه است.

اگر به مصرف پروتئین بیشتری نیاز دارید، کره بادام‌ زمینی می‌تواند انتخاب بهتری باشد. کرم کنجد در غذاهای خوش طعم جلوه‌گری می‌کند و پیچ و تاب بی نظیری به دسرها ارائه می‌دهد. کره بادام‌زمینی در اسپری‌های صبحانه و خوراکی‌های شیرین برتری دارد.

آیا می‌توان کرم کنجد را جایگزین کره بادام‌ زمینی کرد؟
در حالی که کرم کنجد و کره بادام‌ زمینی طعم‌های متمایزی دارند، در برخی از دستورالعمل‌ها، می‌توان آن‌ها را با یکدیگر جایگزین کرد. به عنوان مثال، اگر به بادام‌ زمینی حساسیت دارید یا طعم متفاوتی را ترجیح می‌دهید، کرم کنجد می‌تواند جایگزین عالی برای کره بادام‌ زمینی در دستورالعمل‌هایی مانند کوکی‌ها باشد. با این حال، اگر شما حمص درست می‌کنید، کره کنجد گزینه بسیار مناسب‌تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا