میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

چرا قدیمی‌ ها کمتر آلزایمر می‌گرفتند؟

آلزایمر به عنوان یک بیماری عصبی مزمن شناخته می‌شود. امروزه هم افزایش میزان بروز آلزایمر نسبت به گذشته به دلیل عوامل زیست‌محیطی و جمعیتی متعددی است زیادتر شده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

آلزایمر به عنوان یک بیماری عصبی مزمن شناخته می‌شود. امروزه هم افزایش میزان بروز آلزایمر نسبت به گذشته به دلیل عوامل زیست‌محیطی و جمعیتی متعددی است زیادتر شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات زیادی پیرامون این بیماری عصبی انجام شده است. سوالی که برای دانشمندان مطرح شد این است که چرا قدیمی‌ها به الزامیر به ندرت مبتلا میشدند؟ در این مطلب از صد آنلاین به بررسی این موضوع میپردازیم.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از انجام تحقیقاتی گسترده، تنبلی، گسترش شهرها، آلودگی هوا و تغییر سبک زندگی را به عنوان دلایل اصلی ابتلا به آلزایمر اعلام کردند. محققان همچنین به این نکته اشاره کرده‌اند که تنبلی و آلودگی هوا دو دلیل اصلی ابتلا به این بیماری هستند.

این تحقیق اخیر در حالی انجام گرفته که سرعت ابتلا به آلزایمر در ایران و دنیا خیره کننده است. خبرگزاری‌ها به نقل از متخصصان در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۳ به این نکته اشاره کرده بودند، در ایران هر ۷ دقیقه بک نفر به آلزایمر مبتلا که آماری بسیار تکان دهنده است.

آمار سرعت ابتلا به آلزایمر در دنیا نیز بسیار تکان دهنده است، بر این اساس هر ۳ ثانیه یک نفر در دنیا به آلزایمر مبتلا می‌شود. در ایران هم اکنون بیش از ۱ میلیون مبتلا به آلزایمر زندگی می‌کنند که ممکن است برخی از آن‌ها نیز هنوز شناسایی نشده باشند. ۵۵ میلیون نفر مبتلا به آلزایمر نیز در کل دنیا زندگی می‌کنند.

در این تحقیق ضمن بررسی منابع پزشکی دوران یونان و روم باستان و مقایسه جوامع بدوی و مدرن امروزی ادعا شده که آلزایمر و فراموشی یک بیماری مدرن است که عمدتا ناشی از تنبلی و آلودگی است. به گزارش روزنامه سان، در این مطالعه یک قبیله بدوی در جنگل‌های آمازون در بولیوی نیز مورد بررسی قرار گرفته و موارد اندکی از فراموشی و آلزایمر در این قبیله مشاهده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا